عصر بازار

فرآیند پوشش بیمه بیکاری تسهیل می‌شود

عصر اعتبار- سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری بوده‌اند امسال این تعداد کاهش پیدا کرد.

فرآیند پوشش بیمه بیکاری تسهیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، معاون وزیر کار با اشاره به اینکه حجم مراجعات بیمه بیکاری با واگذاری اختیارات غیرحاکمیتی به کاریابی‌های سراسر کشور کنترل می‌شود، گفت: به دنبال تحت پوشش قرار گرفتن بیشتر بیکاران و کاهش مدت زمان مستمری آنها هستیم تا مجدداً به اشتغال بازگردند.

    حسن هفده‌تن  درباره نشست های شورای سه‌جانبه ملی گفت:‌این نشست‌ها به صورت هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود که در نشست اخیر، چند دستورکار مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: بحران قیمت تمام شده تولید و اقتصاد مقاومتی و رابطه قیمت تمام شده با پرداخت مزد، از دستورکارهای این نشست بود.

    معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با قراردادهای کار نیز گفت: موضوع ساماندهی قراردادهای کار و بررسی آنها از ماهیت مستمر و غیرمستمر بودن آن نیز مورد بررسی قرار گرفت تا در آینده کارگاه‌هایی با ماهیت کار دائم، قراردادهای موقت با کارگران خود امضا نکنند.

    وی گفت:‌ در این باره از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کرده‌ایم و موفقیت آنان را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

    وی همچنین درباره حق مسکن 40 هزار تومانی کارگران نیز گفت: حق مسکن کارگران در شورای سه‌جانبه ملی بررسی و افزایش 20 هزار تومانی آن و رسیده به 40 هزار تومان مورد توافق قرار گرفت و در انتظار تأیید هیأت دولت هستیم.

    معاون وزیر کار در مورد اینکه چرا دفاتر بیمه بیکاری با حجم مراجعات سنگین مواجه هستند، گفت: امسال امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های سراسر کشور به صورت آزمایشی قرار گرفته و در صورت موفق بودن دوره آزمایشی آن، به طور سراسری و قطعی اجرایی خواهد شد.

    هفده تن با بیان اینکه سال گذشته 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری بوده‌اند، گفت: امسال این تعداد کاهش پیدا کرده و به دنبال کاهش مدت بیمه بیکاری آنان، به دنبال بازگشت آنها به محل کارشان هستیم.

    وی همچنین درباره اصلاح آیین‌نامه تعیین صلاحیت اعضای هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف خبر داد و گفت: این موضوع در اولین نشست شورای عالی کار به تصویب خواهد رسید و امور مربوط به دعاوی کارگران و کارفرمایان را تسهیل و شکایات را کاهش می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو