عصر بازار

سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از خرداد قطع می‌شود

عصر اعتبار- سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی گفت: بر اساس آخرین تصمیم کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی سمهیه خودروهای عمومی فاقد بیمه شخص ثالث از ماه آینده (خرداد) قطع می‌شود.

سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از خرداد قطع می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شهرام آدم‌نژاد در واکنش به این موضوع که گویا وزارت نفت تصمیم گرفته قطع سهمیه سوخت خودروهای عمومی فاقد بیمه شخص ثالث را به تعویق بیاندازد، اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و به عنوان سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی می‌گویم که از خردادماه امسال سهمیه این خودروها قطع می‌شود.

    وی با تاکید بر این‌که تصمیم بر این‌ نیست که تاریخ قطع سهمیه سوخت خودروهای مذکور به تعویق بیفتد، تصریح کرد: البته در یک صورت این برنامه به تعویق می‌افتد و آن این که اگر نتوانیم سامانه را به طور کامل طراحی کنیم احتمالا زمان قطع سهمیه‌ها به تعویق می‌افتد.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که در حال تکمیل اطلاعات خودروها هستیم در پاسخ به این پرسش که تعداد خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث که قرار است سهمیه آنها قطع شود چه میزانی است، گفت:‌ تعداد دقیق این خودروها هنوز مشخص نشده که در حال انجام این کار نیز هستیم.

    به گزارش تسنیم، آدم‌نژاد پیش‌تر گفته بود: سهمیه پایه در اردیبهشت در پنج پیمانه به کارت هوشمند سوخت منتقل می شود که پیمانه اول غیر برخط و مابقی به صورت برخط شارژ می شود و رانندگان توجه داشته باشند در صورت شارژ نشدن کارت سوخت به جایگاههای برخط مراجعه کنند.

    وی افزود هدف مصوبه تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش این است که متناسب با تردد ناوگان، سوخت داده شود و سهمیه عملکردی ناوگان سی تا چهل تن از 7200 لیتر به 9 هزار لیتر و مینی بوسها از 1800 لیتر به 2400 لیتر افزایش داده شده است.

    به گفته وی، معیار مصرف در 100 کیلومتر خودروهای کلاس مسافری بالای 40 نفر بازنگری شد و زیر 5 سال ساخت 41 لیتر، 6 تا 10 سال، 45 لیتر و بالای 11 سال 49 لیتر در نظر گرفته شد.

    وی گفت: در خصوص اتوبوسها با ویژگیهای خاص که مصرف بالاتر دارند مانند اتوبوسهای سه محور و دو طبقه به میزان 25 درصد به پیمایش درج شده، اضافه می شود.

    آدم نژاد افزود: در اردیبهشت سهمیه پایه ناوگان مسافری دیزل برای ناوگان ساماندهی نشده مسافری دیزل برای ظرفیت تا 20 نفر از 1500 لیتر به 1350 لیتر و برای ظرفیت بالای 40 نفر از 4700 لیتر به 3700 لیتر کاهش خواهد یافت.

    آدم نژاد اضافه کرد: مالکان صاحب نقلیه موتوری درون شهری ( اتوبوس و مینی بوس) که ساماندهی نشده است باید در کمترین زمان ممکن در سامانه متعلق به اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور (HTTP..//SAMANDEHI.UICB.IR/) ثبت نام کنند.

    وی گفت : با ثبت نام در سامانه مربوط سهمیه پایه در ماههای بعدی اصلاح خواهد شد در غیر این صورت در ماههای آینده با کاهش بیشتری مواجه خواهند بود. مقرر شده که سقف ذخیره سازی بر روی کارت سوخت به اندازه سهمیه پایه در نظر گرفته شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو