عصر بازار

سکه به میانه کانال نزدیک شد

آزمون دلار در محدوده سابق

عصر اعتبار- دلار نتوانست به سمت مرز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان حرکت کند و در محدوده ۳ هزار و ۴۸۰ تومان باقی ماند. در سومین روز هفته، شاخص ارزی با ۲ تومان کاهش به قیمت ۳هزار و ۴۸۰ تومان رسید.

آزمون دلار در محدوده سابق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد ،به اعتقاد فعالان، روز دوشنبه معامله‌گران با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش ارز کردند. به گفته آنها، زمانی که دلار پس از مدتی به یک محدوده قیمتی وارد شود و عامل افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار وجود نداشته باشد، معامله‌گران در انجام معامله احتیاط بیشتری می‌کنند.

    روز یکشنبه، شاخص ارزی پس از حدود 8 روز وارد محدوده 3هزار و 480 تومان شد و همین موضوع موجب شد که روز دوشنبه معامله‌گران بیشتر این محدوده قیمتی را آزمایش کنند تا جهت حرکتی شاخص ارزی برای آنها مشخص‌تر شود.

    نتیجه آزمون معامله‌گران در روز دوشنبه بیشتر به کاهش دامنه نوسانات منجر شد، چراکه دلار نشانه کاهشی یا افزایشی خاصی از خود نشان نداد. برخلاف کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 24 هزار تومان رسید تا تقریبا در میانه کانال یک میلیون و 20 هزار تومان به کار خود پایان دهد.

    نوسانات محدود

    دلار تا ساعت 3 بعدازظهر روز گذشته، نوسانات چندانی را تجربه نکرد و بیشتر تغییرات قیمتی خود را در محدوده 3 هزار و 477 تومان تا 3 هزار و 484 تومان ثبت کرد.

    در سومین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 477 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. با این حال، در ادامه روز دلار به آرامی در مسیر افزایشی قرار گرفت و ساعت 3 بعدازظهر به قیمت 3هزار و 480 تومان رسید که تنها نشان‌دهنده کاهشی 2 تومانی نسبت به روز یکشنبه بود.

    به گفته فعالان، روز دوشنبه نیروی افزایشی یا کاهشی خاصی در بازار حضور نداشت تا دلار را تحریک یا تحت فشار قرار دهد. به گفته حاضران در بازار، روز دوشنبه نرخ حواله درهم تغییرات جزئی داشت که چندان در بازار داخلی تاثیرگذار نبود.

    بررسی‌ها با توجه به نرخ حواله درهم نشانگر آن بود که بین ارزش دلار در بازار داخلی و بازار دبی تفاوت قیمتی چندانی وجود نداشت. در مناطق سلیمانیه عراق و هرات افغانستان نیز اوضاع به همین شکل بود. به این ترتیب، نبود عوامل اثرگذار افزایشی یا کاهشی موجب شد که قیمت بیشتر تحت تاثیر تحرکات و جهت‌گیری‌های معامله‌گران غیررسمی قرار بگیرد که در بازه محدود توان کسب سود جزئی دارند.

    به گفته فعالان، از آن جایی که روز دوشنبه معامله‌گران درباره جهت حرکتی آِینده قیمت دچار ابهام بودند، بیشتر با خرید و فروش‌های توام با احتیاط سعی کردند، محدوده 3 هزارو 480 تومان را تست کنند.

    چشم سکه به اونس

    کاهش نوسانات دلار موجب شد که روز دوشنبه معامله‌گران سکه بیشتر چشم به نوسانات اونس در بازار جهانی داشته باشند. افزایش ابتدایی اونس در بازارهای جهانی موجب شد که سکه تا قیمت یک میلیون و 24 هزار تومان نیز بالا رود و نهایتا نیز با همین قیمت به کار خود پایان دهد. البته افزایش جزئی دلار کمک کرد که اثر پایین آمدن جزئی اونس نسبت به ساعات ابتدایی روز خنثی شود و سکه در میانه کانال باقی بماند. با وجود افزایش روزهای یکشنبه و دوشنبه، معامله‌گران همچنان با احتیاط اقدام به خرید و فروش سکه می‌کنند؛ چراکه در مورد روند اونس در بازارهای جهانی بیشتر دچار سردرگمی هستند و نظر مشخصی ندارند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو