عصر بازار

کدام بیمه، اصلی ترین عامل شادی شهروندان جهان است؟

عصر اعتبار- وب سایت فوربس در گزارشی درباره بیمه هایی که باعث شادی و سلامتی مردم جهان می شود، نوشت: شرایط بهداشتی و داشتن بیمه درمان یکی از عوامل اصلی شادی در میان شهروندان جهان است.

کدام بیمه، اصلی ترین عامل شادی شهروندان جهان است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صنعت حرفه ای بیمه، سازمان ملل متحد در گزارشی نام کشورهای خوشحال جهان را منتشر کرد و طبق این گزارش ساکنان کانادا به دلیل داشتن بیمه درمان یکی از شادترین مردم جهان هستند. نرخ امید به زندگی در میان شهروندان 10 کشور نخست جدول، بیش از 2 برابر همین نرخ در میان شهروندان 10 کشور انتهایی جدول است.

    در گزارش "جهانی بهروزی " سازمان ملل که 147 کشور بر اساس سطح خوشحالی طبقه بندی شده اند مواردی مانند بهداشت، امید به زندگی و درجه فساد در دولت و مشاغل مورد بررسی قرار گرفته است؛ طبق این گزارش دانمارک سالم ترین توازن کار و زندگی را در جهان داراست. کارمندان دانمارکی در یک سال، پنج هفته تعطیلات دارند و در واقع مردم دانمارک 16 ساعت از روز خود را صرف امور شخصی و اوقات فراغت می کنند.

    یکی از عوامل شادی در دومین کشور خوشبخت جهان یعنی سوئیس، ارائه مرخصی زایمان و بیمه درمان مناسب به شهروندان این کشور است. مرخصی در دوران بارداری حق یک زن سوئیسی است و آنها در دوران مرخصی حقوق خود را نیز دریافت می کنند. در این دوران زنان کمک هزینه ای معادل 80 درصد از حقوق خود را دریافت می کنند.

    از دیگر کشورهای نام برده شده در گزارش " جهانی بهروزی" سازمان ملل می توان به ایسلند، نروژ و فنلاند اشاره کرد. در نروژ برابری حقوق زن و مرد در اولویت قرار داده شده است، این درحالی است که شکاف جنسیتی زیادی در آمریکا دیده می شود. فنلاندی ها نیز در ایجاد تعادل میان کاری و زندگی رتبه بالایی دارند. تنها چهار درصد از کارمندان این کشور ساعت های طولانی مشغول به کار هستند.

    در رتبه ششم این گزارش نام کشور کانادا جای گرفته است. طبق گزارش های منتشر شده، در این کشور بیمه درمان رتبه و جایگاه بالای دارد. همه شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم در این کشور بیمه بهداشت عمومی دارند و بیشتر خدمات درمانی با مالیات پرداخت می شود. شهروندان کانادا تنها باید کارت های بیمه خود را به مقامات بیمارستان ها و کلینیک ها نشان دهند و به اینصورت به راحتی می توانند از خدمات درمانی استفاده کنند.

    در این گزارش ایران نیز با رتبه 110 از میان 126کشور و افت 0.5واحدی در شاخص رضایتمندی از زندگی در میان شهروندان این کشور، هفدهمین کشور از انتهای این فهرست است.

    گزارش جهانی بهروزی گزارشی است که توسط شبکه توسعه پایدار در سازمان ملل متحد تهیه می شود. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2011 از کشورهای جهان دعوت کرد که به تهیه آمارها و گزارش هایی در مورد شادی در میان مردم کشورهای شان اقدام کنند تا از این طریق داده هایی برای تهیه سیاست گذاری های مناسب تر در آینده فراهم شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی