عصر بازار

معاون پیشگیری بهزیستی اردبیل اعلام کرد:

کمک بهزیستی اردبیل تا سقف ۱۰ میلیون ریال برای آزمایش ژنتیک هر زوج

عصر اعتبار- معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: این نهاد خدمات رسان تا سقف ۱۰ میلیون ریال برای هزینه‌های آزمایش ژنتیک هر زوج کمک می‌کند.

کمک بهزیستی اردبیل تا سقف ۱۰ میلیون ریال برای آزمایش ژنتیک هر زوج
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، طاهره رزاق پور بعدازظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت‌های بالای آزمایش ژنتیک زوجین تصریح کرد: به دلیل اهمیت انجام این آزمایش بهزیستی از زوجین حمایت می‌کند.

    وی با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 857 نفر  مشاوره ژنتیک شده‌اند، تأکید کرد: به دلیل برخی عادات غلط در ازدواج از جمله رواج ازدواج‌های فامیلی مشاوره ژنتیک اهمیت ویژه دارد.

    معاون پیشگیری بهزیستی استان مشاوره ژنتیک را با هدف کنترل و کاهش نرخ معلولیت دانست و متذکر شد: در حال حاضر مرکز ژنتیک شهید فیاض بخش خدمات مشاوره به مراجعان ارائه می‌دهد.

    رزاق پور در خصوص اینکه آیا مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اجباری است یانه اضافه کرد: هیچ اجباری برای زوجین وجود ندارد و در مقابل از مدیران دفاتر ازدواج درخواست می‌شود که زوجین را برای اطمینان خاطر به مشاوره ژنتیک هدایت کنند.

    وی افزود: در حال حاضر درخواست ایجاد مرکز مشاوره ژنتیک یک مورد در پارس آباد و یک مورد در اردبیل در دست بررسی است و به ویژه فعال‌سازی مراکز در شهرستان‌ها مورد تأکید است.

    معاون پیشگیری بهزیستی استان، پیشگیری از معلولیت را اولویت این نهاد دانست و با اعلام آمادگی خدمت‌رسانی به شهروندان در این راستا افزود: حتی در شهرستان‌ها تأکید شده زوجین برای دریافت مشاوره ژنتیک به مرکز استان مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی