عصر بازار

فرزند قلابی فرماندهان نظامی و مسئولان دولتی دستگیر شد + عکس

عصر اعتبار- رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان فرزند فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و مسئولان دولتی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

فرزند قلابی فرماندهان نظامی و مسئولان دولتی دستگیر شد + عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ علیرضا لطفی، دراین‌باره گفت: چندی پیش در پی شکایت تعدادی شهروندان و مسافران پروازهای داخلی و خارجی به مقام قضایی، پرونده‌ای در خصوص کلاهبرداری و جعل عنوان به این یگان ارجاع شده و تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی پایتخت برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

    وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که فردی به نام م. پ با ارسال پیامک های انبوه به شهروندان ادعا کرده که می‌تواند پروازهای ارزان قیمت لحظه آخری را برای مشتریانش فراهم کند، گفت: متهم با این شگرد و همچنین تماس های مکرر که اگر تا چند دقیقه دیگر پول واریز نشود بلیط به دیگری واگذار می شود، عملا مالباختگان را در موقعیت اضطراری قرار داده و از آنها مبالغی را به عنوان وجه بلیط دریافت کرده بود.

    لطفی ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد که این فرد همچنین با جعل عناوینی همچون فرزند یکی از فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور و مسئولان دولتی، با وعده های دریافت وام های سنگین با نرخ سود پایین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و ضمن فریب آنها وجوه قابل توجهی را از آنها دریافت کرده بود.

    رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه در بررسی های اولیه از سوی ماموران مشخص شد که این کلاهبردار در استان های، بوشهر، البرز، اصفهان و تهران اقدام به کلاهبرداری کرده است، گفت: به این ترتیب تحقیقات پیرامون شناسایی محل سکونت متهم گسترده‌تر شد و در نهایت وی توسط ماموران در تهران دستگیر و پس از بازجویی های تخصصی به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و کلاهبرداری اعتراف کرد.

    به گفته وی در حال حاضر برای متهم پرونده‌ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

    رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با توصیه به شهروندان در خصوص فعالیت های مجرمانه کلاهبرداران در فضای مجازی و به صورت پیامکی از آنها خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک و مشابه، مراتب را به پلیس اطلاع دهند تا برخوردهای قانونی با موضوع صورت گیرد.

    لطفی با بیان اینکه برابر هماهنگی های به عمل آمده با مقام قضایی، متهم پرونده هم اکنون با قرار قانونی و به منظور شناسایی سایر جرایم در اختیار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار دارد، اظهارکرد: شکات و مالباختگان برای شناسایی یا پیگیری پرونده می توانند به مرکز عملیات ویژه این پلیس واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان ناظریان قمی، کوچه پارک، پلاک 1 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 21868844 تماس بگیرند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی