عصر بازار

جزئیات جلسه شورای مشورتی صنعت بیمه؛

اجرای حاکمیت شرکتی در بیمه‌ها

عصر اعتبار- اولین جلسه مشورتی رئیس‌کل بیمه مرکزی با مدیران عامل شرکت‌های بیمه به ‌منظور بحث و تبادل‌نظر پیرامون مسائل روز و فراگیر صنعت بیمه در بیمه مرکزی برگزار شد.

اجرای حاکمیت شرکتی در بیمه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: امیدوارم با همراهی و همسویی مشترک بتوانیم مشکلات موجود در صنعت بیمه را برطرف کنیم.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی با تأکید بر نظارت و حمایت در کنار یکدیگر عنوان کرد: نظارت بیمه مرکزی باید با حمایت از شرکت‌های بیمه همراه باشد و ما اصرار داریم در کنار نظارت و انضباط مالی، از توسعه و بقاء شرکت‌های بیمه حمایت کنیم و هیچ‌کدام را بر دیگری مقدم نمی دانیم. در واقع نظارت بر صنعتی قابل ‌اجراست که قدرتمند، استوار و قابل تکیه باشد.

    رئیس شورای عالی بیمه با تأکید بر اهمیت اجرایی شدن حاکمیت شرکتی در صنعت بیمه گفت: باید به سمتی برویم که با کمک ابزارهای موجود، فشار سهامداران بر روی مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های بیمه را کم و شرایطی فراهم کنیم تا مدیران عامل بتوانند با استقلال، تصمیمات درست برای اداره شرکت اتخاذ کنند که حضور اعضای مستقل غیراجرایی در هیئت‌مدیره شرکت‌های بیمه می‌تواند به این مهم کمک کند.

    وی وضعیت صنعت بیمه در شرایط فعلی را مهجور دانست و گفت: حضور روابط عمومی شرکت‌های بیمه در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات باید تقویت شود تا نقش واقعی صنعت بیمه که همان ایجاد اطمینان و آرامش در میان جامعه است، برای مردم ملموس و عینی شود.

    وی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی هم برای تحقق این مهم همگام با شرکت‌های بیمه اقدام خواهد کرد و مسیر را برای آن‌ها هموارتر می‌کند.

    رئیس‌کل بیمه مرکزی دفاع از صنعت بیمه در دولت را از مهم‌ترین برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: دفاع از صنعت بیمه و توسعه خدمات آن در بین احاد مردم را در اولویت کاری خود قرار داده‌ام.

    وی مسائل مطرح شده در حوزه کسری ذخایر فنی را یک مشکل قدیمی دانست و گفت: مطمئنم این موضوع نیز با تدبیر بیمه مرکزی و همراهی و مشارکت شرکت‌های بیمه حل می‌شود.

    وی در خصوص درخواست مدیران عامل شرکت‌های بیمه برای بازنگری آئین‌نامه های موجود در صنعت بیمه گفت: چون من طعم آئین‌نامه‌های غیرعملیاتی در بانک را چشیدم مطمئناً این بار با نگرش جدید و باهدف حمایت از شرکت‌های بیمه آئین‌نامه ها را بازنگری خواهیم کرد اما از شرکت‌های بیمه نیز انتظار دارم به آئین‌نامه‌هایی که ابلاغ‌ می شود، احترام بگذارند و مسئولیت بیمه مرکزی در قبال بیمه گذاران را درک کنند.

    همتی در ادامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های بیمه گفت: در ارائه نرخ و شرایط دقت کنید؛ نرخ بیمه و تعهدات شخص ثالث دست ما نیست، اما در سایر رشته‌های بیمه می‌توانیم مدیریت ریسک داشته باشیم. بیمه مرکزی علی‌رغم اینکه با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه می‌تواند کف نرخ‌ها را اعلام کند اما نمی‌خواهد ورود پیدا کند؛ ولی اگر نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی و رقابت های ناسالم ادامه پیدا کند، بیمه مرکزی ورود خواهد کرد.

    رئیس‌ کل بیمه مرکزی ضمن گلایه از تحمیل عوارض بر صنعت بیمه گفت: من شخصاً با وضع عوارض برای صنعت بیمه مخالف هستم، صنعت بیمه برای اینکه نفوذش در جامعه بیشتر شود باید حمایت شود نه اینکه هر عوارضی می خواهیم بگیریم آن را بر حق بیمه ها اضافه کنیم.

    همتی علاوه بر تأکید بر گسترش بیمه‌های عمر در کشور گفت: نرخ سود بیمه‌های عمر باید متناسب با روند سود سپرده های بانکی باشد تا در تعهدات آینده خود دچار مشکل نشود. دکتر همتی در پایان از زحمات چهار رئیس کل قبلی بیمه مرکزی در 10 سال گذشته قدردانی کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی