عصر بازار

کمترین رقم سود تقسیمی مجامع در سال جاری

عصر اعتبار- بیشترین میزان فروش های هیجانی بازار طی ساعات ۱۲ تا ۱۲:۳۰ صورت میگیرد چرا که فرد به دلیل نداشتن امید، حاضر به نگهداری سهام برای روز آینده معاملاتی نیست.

کمترین رقم سود تقسیمی مجامع در سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، نادر اسراری مسئول تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص چرایی رشد نکردن بازار سهام در فصل مجامع همگام با ارائه گزارش شرکت ها گفت: به دلیل عملکرد نامناسب شرکت ها در سال 94، رقم سود تقسیمی در مجامع سال 95 بالا نخواهد بود چرا که بدترین عملکرد شرکت ها از لحاظ سودهای ساخته شده و رقم های قابل تقسیم در مجامع، حاصل عملکرد سال گذشته شرکت ها است.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سود تقسیمی مجامع شرکت ها در سال جاری کمترین رقم سود تقسیمی طی چند سال اخیر خواهد بود.

    نادر اسراری عنوان کرد: بخش عمده کاهش قیمت کالاهای اساسی در سال 94 رخ داد که در نتیجه آن شرکت ها بدترین عملکرد خود را ثبت کردند.

    مسئول تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بازار سهام در وضعیت نامناسب نوسانی قرار دارد و متاسفانه اعتمادی به خرید، نگهداری و کسب بازده در بورس وجود ندارد.

    وی بیان کرد: در کشور عادت به نوسانگیری وجود دارد اما در حالت منطقی باید مردم در سهام بمانند.

    این تحلیلگر بازار سرمایه اذعان داشت: بیشترین میزان فروش های هیجانی بازار طی ساعات 12 تا 12:30 صورت میگیرد چرا که فرد به دلیل نداشتن امید، حاضر به نگهداری سهام برای روز آینده معاملاتی نیست.

    نادر اسراری گفت: در حال حاضر خیلی از شرکت ها اقدام به تقسیم سود می کنند اما نمی توان سود را از آنها گرفت و بر همین مبنا استقبال از مجامع صورت نمی گیرد.

    مسئول تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: فاکتور های تعیین کننده بازار سرمایه به نسبت 6 ماه گذشته فاکتور های خیلی بهتری هستند اما وضعیت معاملات به شکل مطلوب نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی