عصر بازار

فعالیت جدید بیمه آلمانی در پروژه های ایرانی

ایران تمام بدهی های خود را به هرمس پرداخت کرد

عصر اعتبار- علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین از احیای مجدد بیمه صادراتی هرمس آلمان به ایران خبر داد.

ایران تمام بدهی های خود را به هرمس پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ماجدی گفت :قرار است که روز سه شنبه این بیمه احیاء و راه برای بانک ها و شرکت های آلمانی برای همکاری با ایران هموار می شود.
    سفیر ایران افزود: ایران تمام بدهی های خود را طور کامل به بیمه های صادراتی هرمس پرداخت کرد.
    ماجدی در گفتگوی مشترک با خبرنگار ایرنا و صدا سیما در برلین گفت : مذاکرات با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و سایر دستگاه ها تقریبا از 9 ماه پیش آغاز شد. با مذاکراتی که روز جمعه به همراه نماینده بانک مرکزی که در برلین انجام شد موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از روز اول تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود , تا تحت پروژه های ایران پوشش بیمه ای صادر کند .
    وی تاکید کرد: با ورود بیمه هرمس که پروژه ها و کالا های صادراتی به ایران پوشش می دهد , بانک های بزرگ تشویق می شوند که فعالیت ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه های ایران را به حالت عادی برگردانند. همچنین انتظار می رود که تا آخر هفته بتوانیم او ای سی دی (OECD) که درجه ریسک در خصوص سرمایه گذری است را برای ایران از درجه 7 به درجه 5 کاهش دهیم.
    سفیر ایران در برلین ادامه داد: با همکاری وزارت خانه های ذیربط در ایران, انتظار داریم تا پایان سال میلادی بتوان از این پوشش بیمه هرمس استفاده کرد و حدقل 2 یا 3 پروژه را تحت این پوشش قرار داد.
    سفیر کشورمان درباره دعوت رسمی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از حسن روحانی رییس جمهوری ایران به برلین نیز گفت : در جریان برنامه های طرفین هستیم تا این دیدار صورت بگیرد. هر دو طرف تمایل دارند که این سفر انجام شود بنابراین در حال گفتگو در خصوص جزئیات این برنامه هستیم.
    وی گفت : به محض اتمام این مرحله ، شاهد این سفر خواهیم بود تا روابط دو کشور وارد مرحله جدید شود.
    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در برلین در خصوص نتایج سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به آلمان گفت : جمع بندی سفر دکترظریف به طور کلی بیشتر پیرامون همکاری های منطقه ای از جمله خاورمیانه , عراق سوریه , یمن بوده است. در این دیدار طرفین توافق کردند که همکاری ها و رایزنی های خود را برای توسعه صلح و ثبات منطقه و جلوگیری از تنش افزایش دهند.
    ماجدی با اشاره به مواضع دولت آلمان در خصوص آتش بس و دسترسی به کمک های بشر دوستانه به مناطقی که تحت کنترل نیروهای دولتی است , گفت : موضوع کمک های بشر دوستانه از اولویت هایی است که هر دو کشور در نظر دارند اما پیدا کردن راه حل های این اقدام , خیلی آسان نیست چون معمولا عده ای از مردم در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش هستند و اینکه چگونه میتوان این کمک هارا به دست آنها رساند یکی از معضلات پیرامون گفتگوهای وزرای خارجه ایران و آلمان بود .
    وی ادامه داد : قرار است رایزنی هایی در آینده در سطوح مختلف در بین دو وزارت خارجه برای تسهیل شدن کمک رسانی به مردم سوریه , انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو