عصر بازار

مقام مسئول بانک مسکن:

بانک مسکن منع قانونی برای پرداخت وام مسکن مهر به پروژه‌های جدید دارد

عصر اعتبار- مدیر کل روابط عمومی بانک مسکن در واکنش به اظهارات رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن استانداری مبنی بر عدم تخصیص تسهیلات به مسکن مهر خودمالکی این تعاونی، گفت:‌این واحدها جزو پروژه‌های جدید است و نمی‌توانیم تسهیلات طرح مسکن مهر را به آنها پرداخت کنیم.

بانک مسکن منع قانونی برای پرداخت وام مسکن مهر به پروژه‌های جدید دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود ایزدی اظهار کرد: استانداری کرمانشاه دو فقره قرارداد مشارکت مدنی با بانک مسکن دارد؛ یک پروژه 60 واحدی بوده که تسهیلات آنرا پرداخت کرده‌ایم و یک پروژه 185 واحدی است که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی تصریح کرد: همچنین یک پروژه 90 واحدی دیگر دارند  که می‌‌خواهند برای ساخت آن از تسهیلات مسکن مهر استفاده کنند. در واقع این تعاونی به دنبال دریافت تسهیلات جدید است و ما هم به‌عنوان بانک عامل بر اساس دستورالعمل‌های موجود از پرداخت تسهیلات برای پروژه‌های جدید مسکن مهر منع شده است.

    وی بیان کرد:‌این 90 واحد هم وضعیتی مشابه واحدهای شرکت تعاونی شماره 3 فرهنگیان است.

    دیروز رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن استانداری کرمانشاه  به تسنیم گفته بود: با وجود این‌که وزیر راه و شهرسازی به بانک مسکن دستور پرداخت تسهیلات را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر خودمالکی داده، اما این بانک تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

    قیاسوند اظهار کرد: در قالب تعاونی استانداری (کرمانشاه) در حال ساخت 96 واحد مسکن مهر خودمالکی هستیم که حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی با بیان این‌که روند ساخت و تکمیل این واحدها به دلیل کمبود منابع مالی (تسهیلات) کُند شده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده در این زمینه، وزیر راه و شهرسازی دستور تامین تسهیلات مورد نیاز این پروژه را به مدیرعامل بانک مسکن داده است،‌ اما معاون اعتباری این بانک تاکید کرده که در این زمینه قراردادی با ما امضا نمی‌شود.

    وی اظهار کرد: منابع مورد نیاز باید از محل اعتبارات طرح مسکن مهر (وصولی) تامین شود اما متاسفانه مدیران بانک مسکن جواب درستی به ما نمی‌دهند. به دلیل کمبود منابع مالی پیشرفت فیزیکی این پروژه کُند شده که البته فعلا با پول اعضای تعاونی جلوی متوقف شدن آنرا گرفته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو