عصر بازار

یک کارشناس صنعت بیمه مطرح کرد:

تاثیرکاهش نرخ سودبرتوان مالی شرکت های بیمه ای

عصر اعتبار- عمده سرمایه گذاری های شرکت های بیمه در سپرده های بانکی است وکاهش سود بانکی به کم شدن سود بیمه ای ها منجر می شود.

تاثیرکاهش نرخ سودبرتوان مالی شرکت های بیمه ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اخبار پولی مالی، بهروز اسدنژاد- کارشناس صنعت بیمه درباره تاثیر و نقش کاهش نرخ سود بانکی بر بیمه های عمر به خبرنگار ما اظهار داشت: در رابطه با بحث کاهش سود بانکی 2 روایت در صنعت بیمه وجود دارد. گروه اول بر این باورند که با کاهش نرخ سود بانکی، صنعت بیمه آسیب جدی خواهد دید.

    اسدنژاد ادامه داد: بیمه های عمر از 2 بخش عمر و پس انداز تشکیل می شوند؛ با کاهش نرخ سود بانکی، از آنجایی که به بخش پس انداز بیمه های عمر بهره تعلق می گیرد، سودی که به مشتریان ارائه می شود کم خواهد شد و در نتیجه جذابیت این محصول پایین می آید.

    وی با بیان اینکه گروه دوم معتقدند که با کاهش سود بانکی شاهد رونق صنعت بیمه خواهیم بود؛ گفت: درواقع این افراد بر این باورند که با کاهش سود بانکی، مردم پول های خود را در مکان هایی به غیر از بانک سرمایه گذاری می کنند و در این راستا بخش اعظمی از سرمایه گذاری به سمت بیمه های عمر و زندگی سوق پیدا می کند و این مهم منجر به رونق صنعت بیمه خواهد شد.

    اسدنژاد تصریح کرد: آنچه تجربه نشان می دهد، حاکی از این است که به واسطه عدم اطلاع رسانی دقیق از جانب شرکت های بیمه و فقدان گسترش فرهنگ بیمه در جامعه عمده سرمایه گذاری ها در محل هایی به غیر از بیمه صورت می گیرد. به تعبیری مردم از مزایا و فواید بیمه های زندگی آگاهی لازم را کسب نکرده اند.

    وی با بیان اینکه چون عمده سرمایه گذاری های شرکت های بیمه در سپرده های بانکی خلاصه می شود، کاهش سود بانکی به کم شدن سود این شرکت ها منجر می شود؛ اذعان داشت: از آنجایی که فضای کسب و کار در بازار ملک، بورس و .. هنوز از رونق کافی برخوردار نیست، به طور طبیعی این موضوع بر توانگری شرکت های بیمه تاثیر منفی بر جای می گذارد.

    این کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: قبل از اینکه سیاستی در حوزه بانکی مد نظر قرار گیرد، باید آثار و تبعات آن بر صنعت بیمه سنجیده شود.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو