عصر بازار

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد

خروج مسکن از رکود آغاز شد

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک مسکن از مراجعه روزانه ۲۱۰ نفر برای دریافت تسهیلات مسکن به این بانک خبر داد که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۳۷ درصدی داشته است.

خروج مسکن از رکود آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدهاشم بت شکن گفت:از سال گذشته روزانه 160 نفر برای دریافت تسهیلات مراجعه می کردند که در حال حاضر این رقم به 210 تا 220 نفر(با رشد 37 درصدی) در روز افزایش پیدا کرده است.

    مدیر عامل بانک مسکن گفت : معاملات مسکن از فروردین و اردیبهشت ماه حرکت خوبی را آغاز کرده و تسهیلات ساخت مسکن در دی ماه 94 حدود 50 درصد رشد داشته است و به نظر می رسد حرکت خروج از رکود بخش مسکن آغاز شده است.

    وی با اشاره به اینکه با کاهش نرخ سود بانکی انگیزه برای استفاده از تسهیلات خرید و ساخت افزایش پیدا می کند ، گفت : صندوق های پس انداز مبتنی بر رژیم پس اندازی هستند و با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات کاهش پیدا کرده است ، علاقه مندی هم برای سپرده گذاری در بانک مسکن افزایش پیدا می کند.

    بت شکن تصریح کرد: در طول یک سال در صندوق پس انداز یکم حدود 45 هزار نفر ثبت نام و هزار میلیارد تومان سپرده در بانک مسکن سپرده گذاری کردند و از خرداد امسال نیز به تدریج کسانی که سپرده گذاری کردند به بانک برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند و روند خوبی را در استفاده از تسهیلات شاهد هستیم.

    وی با بیان اینکه برای تسهیلات با یک هجوم یکباره مواجه نیستیم ، ادامه داد : افراد به تدریج مراجعه می کنند و روند منطقی برای استفاده از تسهیلات جدید وجود دارد و خانه اولی ها برای اولین بار از این تسهیلات بانک مسکن برای خرید استفاده می کنند.

    بت شکن تاکید کرد : از اواخر اسفندماه تسهیلات برای هر یک پلاک برای زوجین به 160 میلیون افزایش پیدا کرده و میزان استقبال برای سپرده گذاری و بهره گیری از تسهیلات زیاد شده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی