عصر بازار

رقابت در ارائه خدمات رایگان، سرآغاز کسب درآمد

عصر اعتبار- در بین سایت‌هایی که برای درج آگهی، تعرفه‌های بالایی دارند، سایت‌هایی نیز وجود دارد که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای کار تبلیغات و آگهی فروش کالای نو و دست دوم را برای افراد انجام می‌دهند.

رقابت در ارائه خدمات رایگان، سرآغاز کسب درآمد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، به دنبال رونق کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمدهای نجومی به واسطه نرم‌افزارهای اجتماعی، سایت‌ها و نرم‌افزارهایی نیز وجود دارند که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای خدمات ارائه می‌دهند.

    در این میان دو سایت مشهور وجود دارد که با درج آگهی تبلیغاتی به صورت رایگان مردم را در فروش محصولات و ارائه خدماتشان کمک می‌کنند و به طور گسترده در کل کشور فعالیت دارند.

    مردم با عضویت در این سایت‌ها می‌توانند هر کالایی را با هر قیمتی که می‌خواهند با مشخصات ظاهری و یا همراه با عکس آن آگهی کنند و افرادی که قصد خرید محصولات دست دوم را دارند می‌توانند بدون واسطه از این خدمات استفاده کنند.

    با نگاه به صفحه نخست این سایت‌ها می‌توان آگهی‌هایی از قبیل لباس دست دوم، وسایل منزل تا خدمات دیگری مانند تعمیرات، آموزش، خدمات منزل و استخدام را مشاهده کرد که به صورت کاملاً رایگان در سایت درج شده است.

    به دلیل فراگیر بودن تبلیغات و سهولت در استفاده از آن برای عموم و از همه مهم‌تر رایگان بودن تبلیغات، افراد عضو در این سایت‌ها روزبه روز در حال افزایش هستند و برای برخی افراد محیط سایت‌های تبلیغاتی به محیط کسب درآمد تبدیل شده است.

    حال ممکن است این سؤال پیش آید که سایت‌هایی از این قبیل که ماهانه هزینه زیادی را برای تبلیغات، نیروی انسانی و سرور صرف می‌کنند چه هدفی دارند و از چه طریقی درآمدزایی می‌کنند.

    در پاسخ به سؤال مطرح شده، محتمل‌ترین گزینه را بررسی و پیش‌بینی می‌شود رقابتی که بین دو سایت مشهور در فروش محصولات دست دوم به وجود آمده برای افزایش درآمد نیست، بلکه هریک از آنها برای تصاحب سهم بیشتر بازار و ایجاد جایگاه در بین مردم تلاش می‌کنند.

    همچنین این دو سایت در تلاش هستند در بطن زندگی مردم نفوذ کنند که مانند گوگل به یک ابزار کمکی ضروری تبدیل شده و زندگی مردم با آنها گره بخورد.

    این در حالی است که هریک از این سایت‌ها که بتواند محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کند و رتبه بالاتری کسب کند اقدام به اجرایی کردن طرح‌های درآمد زایی خود می‌کنند.

    با توجه به خدمات این دو سایت بیشترین احتمالی که می‌توان در رابطه با طرح‌های درآمدزایی آن‌ها مطرح کرد این است که بعد از رسیدن به رتبه بالا در بین سایت‌های ایرانی، دریافت هزینه برای درج آگهی آغاز خواهد شد.

    همچنین این نکته حائز اهمیت است با رقابتی که بین این سایت‌ها به وجود آمده اگر هریک از این سایت‌ها اقدام به گرفتن هزینه در قبال درج آگهی کند مسلماً جایگاه خود را در بین مردم از دست خواهد داد و مردم به سوی سایت‌های رایگان دیگر کشیده می‌شوند.

    بررسی رتبه این دو سایت مشهور نشان از آن دارد که یکی از سایت‌ها در نزدیکی تک رقمی شدن است و باید منتظر بود تا دید این سایت که در بین مردم جز محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سایت‌ها است از چه زمانی سیاست‌های درآمدزایی خود را آغاز خواهد کرد تا در بین مردم جایگاه خود را از دست ندهد.

    همچنین افراد باید توجه کنند که این سایت‌ها در قبال معامله شما هیچ مسئولیت و منفعتی ندارند و باید مراقب افراد سودجو بود تا در رابطه با قیمت و نوع اجناس با مشکل روبه‌رو نشوید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی