عصر بازار

جدیدترین داروی دیابت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

عصر اعتبار- دبیراجرایی دومین همایش بین المللی دیابت و داروهای نوین گفت: جدیدترین داروی کنترل دیابت با نام ویکتوزا به زودی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

جدیدترین داروی دیابت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، دکترعلی مستوفی روزجمعه در حاشیه این همایش و درجمع خبرنگاران اظهارکرد: تفاهمنامه ویژه برای پوشش بیمه ای این دارو با وزارت بهداشت انجام شده است و به زودی در دستور کار قرار می گیرد.
    وی افزود: این دارو که 9 سال پیش توسط شرکت نوونورا دیسک کشور دانمارک تولید شده، جدیدترین دارویی است که وارد ایران شده و در دسترس همه بیماران قرار گرفته است.
    وی درپاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا برای واردات این دارو از کشور دانمارک با محدودیت تحریم مواجه نبوده ایم، گفت: از لحاظ واردات این دارو هیچ مشکلی نداشتیم و موضوع تحریم تاثیری بر واردات آن نداشته است.
    وی اظهارکرد: هم اینک این دارو به مدت دو سال وارد ایران شده و در تمام داروخانه ها یافت می شود و در اختیار بیماران قراردارد.
    وی تاکیدکرد: این دارو بصورت تزریقی مصرف می شود و هم اکنون قیمت هر یک واحد دارویی تزریقی 330 هزار تومان است.
    دکترمستوفی با بیان اینکه بیماری دیابت درمان قطعی ندارد تصریح کرد: این دارو بخوبی قند خون و دیابت بیماران را کنترل می کند.
    به اعتقاد وی، روند درمان بیماری دیابت در کشور بهتر از 10 سال گذشته شده است.
    وی تاکید کرد: درحال حاضر 5/5 میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا هستند که نیمی از آنها از بیماری خود خبرندارند و در زمان غربالگری متوجه می شوند.
    وی درباره گزینش پزشکان خارجی به این همایش نیز گفت: این افراد متخصص براساس مقالات برگزیده ای که در چند کشور مهم ارائه داده بودند گزینش شده اند و همگی افراد برجسته و محققی در زمینه تخصصی پزشکی هستند.
    وی گفت: از نتایج این همایش و مقالات و دستاوردهای پزشکان متخصص دنیا که در زمینه دیابت کا رکرده اند و نیز تجربیان ارائه شده در این همایش در توسعه کار روند درمان دیابت در کشور استفاده خواهد شد.
    دومین همایش یک روزه بین المللی دیابت و داورهای نوین هم اکنون در محل هتل اوین درحال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی