عصر بازار

پیگیری بیمه زوجین دهه ۶۰ در دستور کار

عصر اعتبار- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر لزوم توجه به بیمه، اشتغال، مسکن و بهداشت و آموزش زنان روستایی و عشایری تاکید کرد.

پیگیری بیمه زوجین دهه ۶۰ در دستور کار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در هفتمین همایش ملی روز جهانی زنان روستایی با بیان اینکه باید به زنان روستایی و عشایری توجه و از آنها حمایت کنیم، گفت: ما نه تنها باید مهاجرت معکوس از شهر به روستا داشته باشیم بلکه باید شرایط را در روستا به نحوی فراهم کنیم که این مهم محقق شود. اگرچه در سالهای اخیر کارهای خوبی انجام داده اما کافی نیست.

    وی ادامه داد: باید به زنان روستایی و عشایری توجه کنیم و امکانات در اختیار آنها قرار دهیم. در چهار مورد باید به صورت ویژه برای روستاها سرمایه گذاری کنیم.یکی از این موارد تامین اشتغال در وجوه مختلف است. همچنین در تامین مکان ، تسهیلات، سیب سلامت محصولات آنها و فروش موانعی وجود دارد که بایستی مرتفع شود.

    معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: بیمه نیز از مواردی است که پیگیری آن را در دستور کار قرار دادیم. زیرا معتقدیم اگر روستایی بداند بیمه آن تامین است با دلگرمی در روستا می ماند. همچنین بیمه زنان خانه دار دارای سه فرزند را پیگیری کردیم که امیدواریم سرعت گیرد و پیگیری بیمه زوجین دهه 60 را نیز در دستور کار داریم.

    وی با بیان اینکه مسکن نیز از موضوعات مهم برای روستاییان است، گفت: اگر قرار است زمین داده شود بهتر است اولویت با روستاها باشد زیرا روستاییان باید به این دلگرم باشند که می توانند زمین بگیرند و در آن مسکن بسازند  و کشاورزی کنند.

    خزعلی در ادامه گفت: بهداشت و آموزش از موضوعات دیگری است که باید در مناطق روستایی به آن توجه  کرد. اینکه دکتر متخصص و عمومی در روستا نباشد باعث مهاجرت می شود. اینکه مدرسه در روستاها نباشد مهاجرت اتفاق می افتد. به همین دلیل پیگیر خوابگاه های متمرکز شبانه روز برای مدارس دختران و تامین وسایل حمل و نقل برای پسران هستیم تا به این وسیله دیگر بازمانده از تحصیل در روستاها نداشته باشیم.

    به گفته وی آموزش زنان روستایی و عشایری را نیز پیگیری می کنیم تا سطح سواد را در میان زنان بالا ببریم.

    معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: اهتمام دولت پشتیبانی و حمایت از روستاها است و معاونت زنان نیز به طور ویژه زنان روستایی و عشایری را در نظر دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی