عصر بازار

رئیس سازمان امور عشایر:

۵۵ هزار خانوار عشایر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

عصر اعتبار- رئیس سازمان امورعشایر ایران گفت: امروز ۵۵ هزار خانوار از ۲۱۳ هزار خانوار عشایری در کشور زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

۵۵ هزار خانوار عشایر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی شنبه شب در نشست شورای عشایری استان هرمزگان ، بیمه اجتماعی عشایر را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: باید برای حفظ عزت عشایر بیمه اجتماعی آنها توسعه یابد.
    وی با بیان اینکه جامعه عشایری جامعه ای فرابخشی است که نیازهای جامعه شهری و روستایی را دارد، افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی که همان درون زا و برون گرا بودن است در زندگی عشایر وجود دارد و براساس سرشماری، بیکاری در جامعه عشایری تنها چهار درصد است که نشان می دهد عشایر جمعیت فعالی هستند.
    وی خاطرنشان کرد: 25 درصد تولید گوشت، 28 درصد دام سبک، 35 درصد تولید صنایع دستی و 59 درصد عرصه کشور حوزه قلمرو عشایر است .
    قندالی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به عشایر، تصریح کرد: شورای عالی عشایر کشور که 10 سال تعطیل بود، در سال 93 فعال شد و طرح های ویژه فرهنگی، مذهبی و بهداشتی و درمانی عشایر در این دولت تهیه شده که به هیات دولت ارائه می شود.
    وی عنوان کرد: در حوزه اعتبارات در سال 93 میزان اعتبارات ملی برای عشایر 200 میلیارد ریال بود که امروز 830 میلیارد ریال بودجه ملی برای این بخش داریم .
    این مقام مسئول ابراز داشت: در گذشته عشایر تسهیلات بانکی نداشتند که طی سه سال گذشته بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر اختصاص داده ایم و سال گذشته 570 میلیارد ریال برای افزایش سرمایه تشکل های عشایری از دولت مصوبه گرفتیم.
    رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: تاکنون 90 هزار نفر از عشایر داوطلب را در کشور اسکان داده ایم که برای آنها منابع تولید و اشتغال پیش از اسکان تعریف شده است.
    قندالی اظهار کرد: عشایر میراث داران واقعی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی هستند، چرا که فرهنگ و تمدن کشورمان در جامعه عشایر تبلور یافته است.
    وی افزود: چادرهای عشایری کارگاه تولیدی، خاستگاه فرهنگی و عامل پدافندی هستند و توجه به عشایر به نفع اقتدار، اقتصاد و فرهنگ ایران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی