عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی

زمان رسیدگی‌ به پرونده‌های مالیات ۲۵۰ روز کاهش یافت

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی به ۲۵۰ روز کاهش یافت.

زمان رسیدگی‌ به پرونده‌های مالیات ۲۵۰ روز کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کلیدی ترین محور فعالیت های سازمان امور مالیاتی کشور تعامل با فعالان اقتصادی است و در این راستا نیز توافقات بسیار خوبی با اصناف کشور داشته‌ایم.
    سید کامل تقوی نژاد، رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی گفت: در راستای همین تعاملات و در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی مودیان، بخشنامه‌ای به استان ها ابلاغ شده است که در صورت پرداخت اصل مالیات از سوی مودیان تا پایان شهریور ماه سال جاری، تمامی جریمه آنها بخشیده خواهد شد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فشار مالیاتی نباید بر عهده کسانی باشد که به صورت شفاف مالیات می دهند افزود: جهت گیری ما در این خصوص عدم فشار بر فعالان اقتصادی است که به صورت شفاف عمل کرده و مالیات می پردازند. در سال جاری نیز اگر رشدی در درآمدهای مالیاتی وجود داشته، صرفا در خصوص شناسایی واحدهایی است که تاکنون پرداخت مالیات نداشته اند.
    تقوی نژاد همچنین در خصوص رسیدگی به پرونده های مالیاتی در هیئت های حل اختلاف مالیاتی گفت: در گذشته روند رسیدگی به این پرونده ها معمولا تا 3 سال به طول می انجامید. به همین دلیل سازمان توجه ویژه ای به این پرونده ها دارد تا مدت زمان رسیدگی در هیئت های حل اختلاف کاهش یابد.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از 500 روز به 250 روز کاهش یافته است، تصریح کرد: برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها در هیئت های حل اختلاف مالیاتی نیازمند همکاری و تعامل بیشتر اصناف و مودیان با سازمان امور مالیاتی هستیم.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده و روش های اجرایی آن نیز گفت: روش های اتخاذ شده در بخش مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به همان روش هایی است که در تمام نظام های اقتصادی دنیا به کار می رود.

    البته اعتقاد داریم که با استقرار صندوق های فروش، این قانون به شکل جامع تر و کامل تری اجرا شود که در این زمینه نیز دولت لایحه ای را به مجلس ارائه نموده است.

    همچنین بنده به همه فعالان اقتصادی این قول را می دهم که در خصوص زمان استرداد مالیات بر ارزش افزوده براساس زمان قید شده در قانون یعنی همان زمان یک ماهه عمل نماییم.

    به گزارش فارس‌، در حال حاضر برخی پرونده‌های مالیاتی سال‌های 1390 به بعد و تعدادی از پرونده‌های مربوط به قبل از آن در جریان بوده و هنوز نهایی نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو