عصر بازار

یک میلیارد دلار برای بیمه بازی های المپیک

عصر اعتبار- میزان بیمه همچنین برای بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ میلادی در لندن و بازی های زمستانی سال ۲۰۱۴ نیز تهیه شده است.

یک میلیارد دلار برای بیمه بازی های المپیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    از سوی شرکت های برتر جهان بیمه ای در حدود یک میلیارد دلار برای پوشش خطرات احتمالی بازی های المپیک بزریل (یورو 2016)، این رویداد عظیم ورزشی در نظر گرفته شده است.

      به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه ، با آغاز بازی های المپیک تابستانی در "ریو دو ژانیرو" بیمه ای در حدود یک میلیارد دلار برای ورزشکاران که برای کسب مدال طلا رقابت می کنند، در نظر گرفته شده است. این بیمه به غیر از ورزشکاران، سازمان ها، حامیان مالی و خبرنگاران را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

    بازی های المپیک، بزرگترین رویداد ورزشی جهان که از دیروز در ریو دو ژانیرو واقع در شرق برزیل به طور رسمی برگزار شد، میزبان 17 هزار ورزشکار از سراسر جهان و 500 هزار تماشاگر خارجی‌ خواهد بود .

     

    در این مسابقات 207 فدراسیون ملی‌ از جمله یک هیات پناهندگان که برای نخستین‌بار در چنین رویدادی بازی می‌ کنند. کوزوو و سودان جنوبی نیز برای نخستین بار در این رویداد ورزشی حضور دارند.

    از سوی دیگر در این بازی ها ، 528 مدال به ورزشکاران داده می شود که از این تعداد 306 مدال طلا است و مردان شانس بیشتری برای کسب مدال زرد را دارند. برای نخستین بار، ورزش راگبی در این بازی ها برگزار خواهد شد، اما ورزش های بیس بال و سافت بال که ورزش های المپیکی محسوب نمی‌ شود، برگزار نخواهد شد.

    این بازی ها با نگرانی در مورد وقوع خطرات احتمالی مانند حمله تروریستی، ناآرامی های سیاسی و انتشار ویروس زیکا و همچنین آلودگی آب آشامیدنی در بزریل آغاز شده است. چهار تن از بهترین گلف بازان جهان به دلیل ترس از ویروس زیکا از شرکت در این بازی ها خودداری کردند؛ هرچند که مقامات بهداشت و درمان برزیل پیش بینی‌ می‌ کنند که به دلیل آب و هوای خشک ریو ، کمتر از یک مورد زیکا در بین نیم میلیون تماشاگر خارجی‌ که قرار است به ریو سفر کنند، امکان ابتلا وجود دارد.

    این بیمه نامه توسط کمیته بین المللی المپیک از دو شرکت بزرگ اروپایی جهان، "سوئیس ری" و "مونیخ ری" خریداری شده است و در مواردی که بازی ها به هر دلیلی از جمله وقوع بلایای طبیعی، ناآرامی سیاسی و ترس از وقوع حملات تروریستی برگزار نشوند، نیز خسارت های مالی آن پرداخت خواهد شد.

    این میزان بیمه همچنین برای بازی های المپیک تابستانی 2012 میلادی در لندن و بازی های زمستانی سال 2014 نیز تهیه شده است.

    کمیته سازماندهی بازی های المپیک ریو بودجه ای در حدود 2.24 میلیارد دلار برای این بازی ها در نظر گرفته است؛ این در حالی است که انتظار می رود تنها هزینه برگزاری این بازی ها به 18 میلیارد دلار برسد.

    حدود 47 هزار پرسنل امنیتی و 38 هزار نیرو ارتش مسئول امنیت این بازی ها هستند. همچنین پوشش بیمه ای برای محل برگزاری این بازی ها که در آن بیش از 10 هزار ورزشکار از 200 کشور جهان اسکان دارند، توسط گروه "کنترل ریسک" لندن تهیه شده است.

    استادیوم «ماراکانا» که معبد افسانه ای فوتبال برزیل قلمداد می‌ شود، محل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه بازی ها خواهد بود و ظرفیت آن 78 هزار تماشاچی دارد. تقریبا 7.5 میلیون بلیت برای فروش در نظر گرفته شد و بیش از 25هزار خبرنگار این بازی ها را پوشش خواهند داد.

    این بازی های در منطقه "ماراکانا" در شمال شهر ریو، "باررا دا تیجوکا" در غرب، "کوپاکابانا" در جنوب و "دئودورو" در شمال برگزار می شود. به مناسبت برگزاری این رویداد، در شهر ریو دو ژانیرو یک خط جدید مترو ساخته شد که بزرگترین پروژه زیربنایی با 16کیلومتر مسافت است. محل اسکان ورزشکاران در دهکده المپیک دارای 31 ساختمان17 طبقه ای و 3604 واحد مسکونی است که پس از این مسابقات به شهروندان فروخته خواهد شد.

    این گروه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برای برقراری امنیت این بازی ها از تجارب برگزاری بازی های فیفا در سال 2014 استفاده خواهند کرد.

    یکی از تحلیلگران سیاسی در این باره می گوید، یکی از خطراتی که مخصوص بازی های یورو هستند، ناآرامی سیاسی در این کشور است. پس از تعلیق موقت ریاست جمهوری "دیلما روسف" به اتهام فساد مالی، بارها تظاهرات مدنی در این کشور برگزار شده است.

    همچنین شیوع ویروس زیکا از دیگر مواردی است که این بازی ها را تهدید می کند. اما وزیر بهداشت برزیل می گوید، احتمال انتقال این ویروس به ورزشکاران بسیار حداقلی است.

    "ایدل رایان" رئیس بخش رسانه شرکت تخصصی "جی ال تی" نیز گفت که پوششی برای حامیان مالی و تبلیغ کنندگان این بازی ها در نظر گرفته شده است. این بیمه از برندهای معتبر جهانی حمایت مالی می کند و اگر نام برندی به خاطر اقدامات ورزشکاران نامعتبر شود، این بیمه خسارت های مالی آن را جبران می کند.

    همچنین در صورت لغو شدن برگزاری برخی از بازی ها، از رسانه ها که برای پخش مستقیم بازی ها سرمایه گذاری کردند نیز حمایت خواهد شد و آنان نیز تحت پوشش بیمه هستند. دیگر سهامداران از جمله کمیته های برگزار کننده بازی ها و مالکان استادیوم ها نیز تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار دارند و در صورت مصدوم شدن تماشاچیان و کارکنان، خسارت ها پرداخت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو