عصر بازار

معاون سازمان برنامه و بودجه:

به جز مالیات راه چاره‌ای برای کسب درآمد نداریم

عصر اعتبار- معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه خواسته ما از مدیران آموزش و پرورش این است که فرزندان مملکت را به نحوی بار آورند که مالیات را پول زور نپندارند و آن را وظیفه شهروندی بدانند، گفت: راه چاره‌ای به جز این برای کسب درآمد نداریم.

به جز مالیات راه چاره‌ای برای کسب درآمد نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی در دومین روز از سی‌وسومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه باید نسل جدید را به نحوی تربیت کنیم که از ما کارآمدتر باشد، گفت: این راهبرد توسعه‌ای است که بر نظام آموزش و پرورش حاکم است.

    وی افزود: امروز متخصصان و کارشناسان امر توسعه به این نتیجه رسیده‌اند که باید روی نسل آینده کار کرد.

    معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به تصریح شاخص‌های بین‌المللی ارزیابی توسعه اسلامی، دستاوردهای ایران، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی درخشان بوده است، گفت: به لحاظ شاخص رشد توسعه انسانی، بالاترین دستاوردهای جهانی را داریم و به لحاظ کارآیی بعد از کره‌جنوبی در رتبه دوم قرار داریم. در واقع دستاوردهای نظام آموزشی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب ارزنده بوده است و جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و تربیت نیرو، ایجاد سرمایه اجتماعی و شکل‌دهی سرمایه انسانی، اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

    واعظ‌مهدوی افزود: دولت کنونی تاکید و تلاشش بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با تمرکز به کنترل تورم است. توصیه ما در ساختار دولت و برنامه سازمان مدیریت درخصوص دستمزد، بالا بردن ضریب برای همه کارکنان است، زیرا بدترین آسیبی که به دستمزدبگیران وارد می‌شود، تورم است.

    وی با بیان اینکه بودجه سال جاری را روی 267 هزار میلیارد تومان بستیم، اما در مجلس به 294 هزار میلیارد تومان رسید، گفت: ما باید این 294 هزار میلیارد تومان را برای امور مختلف هزینه کنیم، علاوه بر این تقریبا سالانه 40 هزار میلیارد تومان هم یارانه می‌دهیم. این ارقام از جا تامین می‌شود.

    معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: درآمد نفت در بهترین حالت و اگر محقق شود، حدود 60 هزار میلیارد تومان است و یک سوم بودجه ماست. برای 230 هزار میلیارد لازم باید کسب درآمد کنیم و تنها راه چاره مالیات است.

    واعظ‌مهدوی با بیان اینکه خواسته ما از مدیران آموزش و پرورش این است که فرزندان مملکت را به نحوی بار بیاورند که مالیات پول زور نپندارند و آن را وظیفه شهروندی بدانند، گفت: راه چاره‌ای به جز این برای کسب درآمد نداریم.

    معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: از میزان مصوب برآورد ما تحقق و وصول حدود 240 هزار میلیارد تومان است و وزارت اقتصاد برآورد وصول 214 هزار میلیاردی دارد. بنابراین امسال با کسری بودجه مواجه می‌شویم و باید از هزینه‌ها بکاهیم. باید تلاش کنیم تا تولید رونق پیدا کند. امکانات ما، امکانات محدودی است و نباید انتظارات را بیش از امکانات دامن بزنیم زیرا تعارض ایجاد می‌شود و روحیه برای کار از بین می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو