عصر بازار

هنوز برگه قطعی مالیات خرده‌فروشان صادر نشده است

عصر اعتبار- مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: هنوز برگه قطعی مالیات برای مشاغل بند «ج» صادر نشده و مسؤولان قول داده‌اند تا پایان شهریور تعهدات خود را انجام دهند.

هنوز برگه قطعی مالیات خرده‌فروشان صادر نشده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از فارس،‌محمدرضا جعفریان با اشاره به تفاهم سازمان امور مالیاتی و اصناف در رابطه با صدور برگ اصلی مالیات مشاغل بند «ج» اظهار داشت:‌ طبق این توافق در صورتی که مؤدیان این مشاغل که کارنامه مالیاتی سال 94 خود را تا روز 15 مرداد ماه پرداخت کرده باشند، اظهارنامه به منزله برگه مالیاتی این سال تلقی می‌شود.

    مشاور مالیاتی جامعه اسلامی انجمن‌های اصناف و بازار با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور بیش از 2 میلیون و 100 هزار مؤدی مشاغل بند «ج»‌ شناخته شده‌اند،‌ تصریح کرد:‌ البته در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم دیگر ملاک تعیین مشاغل نیستند، بلکه درآمدها معیار تشخیص مالیات مشاغل شده است و صاحبان مشاغل بند «ج» در گروه «ب» شناخته می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه هنوز برگه قطعی برای صاحبان مشاغل بند «ج» مورد توافق در تفاهم‌نامه انجام نشده است،‌ تصریح کرد:‌ این مشاغل مربوط به خرده‌فروشان می‌شود و البته مسؤولان سازمان قول داده‌اند، تا پایان شهریور برگه قطعی را صادر کنند.

    جعفریان ادامه داد:‌ به دلیل آنکه برخی مؤدیان پاسخ درستی به ممیزان مالیاتی نمی‌دهند، متأسفانه ممیز نیز از ابزار مالیات علی‌الرأس استفاده می‌کند.

    مشاور مالیاتی اصناف بازار در مورد گروه‌های جدید مالیاتی طبق اصلاحیه قانون مستقیم گفت: کسانی که بیش از 3 میلیارد تومان در سال فعالیت و درامد داشته باشند، موظف به ارائه دفتر و روزنامه کل هستند که به عنوان مشاغل بند «الف» شناخته می‌شوند، همچنین مؤدیان که از یک تا 3 میلیارد تومان فعالیت اقتصادی داشته مکلف به نگهداری و ارائه دفتر درآمد و هزینه هستند که در زمره گروه 2 مالیاتی هستند و در صورتی که مؤدیان در دو گروه بالا قرار نگیرند، جزء گروه سه خواهند بود که باید خلاصه درآمد و هزینه را در اظهارنامه ارائه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو