عصر بازار

مشوق های مالیاتی برای رونق بازار سرمایه لازم است

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مجلس می تواند انواع سیاست های تشویقی مالیاتی را برای بنگاه های تولیدی وضع کند و از این طریق باعث رونق بیشتر بازار سرمایه شود.

مشوق های مالیاتی برای رونق بازار سرمایه لازم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، شاپور محمدی در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از احیای فراکسیون بازار سرمایه در مجلس استقبال کرد و افزود: مصوبات مجلس در طرح ها و لوایح مهم مانند لایحه رفع موانع تولید و انعقاد تفاهمنامه مشترک همکاری بین مرکز پژوهش‎های مجلس و سازمان بورس، دارای ظرفیت های قابل توجهی برای رشد و توسعه بازار سرمایه است.

    وی اضافه کرد: حمایت بیشتر قوه مقننه برای ارتقا و رونق بازار سرمایه ضرورت دارد.

    محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در این دیدار بر لزوم بازنگری در قوانین موجود در بخش سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد و گفت: به مسئولان سازمان بورس پیشنهاد می شود طرح جایگزین خود را برای قوانینی که در سال های گذشته تصویب شده و نیازمند تغییر است، به کمیسیون اقتصادی ارایه کنند.

    پورابراهیمی به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی و لزوم ارایه پیشنهادهای سازمان بورس، ارکان بازار سرمایه، نهادهای مالی و کانون ها و نهادهای سرمایه گذاری به کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد.

    وی درباره اصلاح ماده 241 قانون تجارت گفت: در این باره، منتظر پیشنهادهای سازمان بورس هستیم تا با پیگیری از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس ابهام های موجود درباره نقل و انتقال سهام و سایر مشکلات این ماده از قانون مرتفع شود.

    پورابراهیمی از تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم خبر داد و افزود: در مجلس دهم افراد صاحبنظر و متخصص در بازار سرمایه حضور فعال تری دارند و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف بازار سرمایه و بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد.

    شاپور محمدی در پنجم مردادماه پس از تصویب شورای عالی بورس و تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی، به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

    محمدی پس از آغاز به کار در مسئولیت جدید، اعلام کرد بخشی از ساختارها و قوانین بازار سرمایه را تغییر می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو