عصر بازار

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی؛

مشمولان جدید نظام مالیات بر ارزش افزوده فراخوانده شدند

عصر اعتبار- سازمان امور مالیاتی کشور مشمولان مرحله هفتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده را فراخوان کرد.

مشمولان جدید نظام مالیات بر ارزش افزوده فراخوانده شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، سازمان امور مالیاتی کشور، مشمولان مرحله هفتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده را فراخواند. بر این اساس در اطلاعیه‌ای که صادر شده آمده است: بنا به اختیارات حاصل از مقررات ماده «18» قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدینوسیله فعالان اقتصادی (عرضه کنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله هفتم ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات و موضوع این قانون به شرح زیر تعیین و اعلام می‌شوند:

    مشمولان مرحله هفتم اجرای قانون

    کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمات) (به استثنای اشخاص حقوقی با فعالیت‌های صرفا معاف موضوع ماده «12» قانون مالیات بر ارزش افزوده) که به موجب فراخوان‌های قبلی تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده‌اند، مشمول اجرای قانون خوانده شد.

    اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تاسیس و به ثبت می‌رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمات) از اولین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت (عرضه کالا و ارائه خدمات) مشمول اجرای قانون می‌باشند.

    تذکر بسیار مهم: فعالان اقتصادی که واحد شرایط مراحل اول تا ششم ثبت‌نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده‌اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هفتم ثبت‌نام این نظام مالیاتی جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت‌نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهد بود.

    مهلت و نحوه انجام ثبت‌نام

    -1از فعالان اقتصادی فراخوان شده دعوت می‌شود از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، به سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی https://www.evat.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در این نظام مالیاتی اقدام تا مقدمات لازم از جمله آموزش و ... جهت اجرای قانون فراهم شود. ضمنا راهنمای چگونگی ثبت‌نام نیز در سامانه مزبور قابل دسترسی است.

    2- مودیان محترم در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده می‌تواند از طریق سامانه یاد شده و یا مراجعه حضوری به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت‌نام نمایند، تا  اقدام لازم برای آموزش آن‌ها به صورت رایگان صورت گیرد.

    3-اشخاص حقوقی فعال که بعد از تاریخ اجرای فراخوان، ایجاد تاسیس و به ثبت می‌رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌نمایند، ‌ مکلفند تا پایان دوره مالیاتی شروع فعالیت (عرضه کالا و ارائه خدمات) نسبت به ثبت‌نام اقدام و از اولین دوره مالیاتی بعد، ‌نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

    تاریخ اجرای قانون

    اشخاص حقوقی مشمول این فراخوان، از تاریخ 1395/07/01 مکلف به اجرای سایر تکالیف مقرر در قانون از جمله وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به حساب‌های تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور می‌باشند.

    این اطلاعیه در حکم بخشنامه‌ برای ادارات کل امور مالیاتی، اتحادیه‌های ذیربط و سایر مجامع و تشکل‌ها محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو