عصر بازار

جزئیات بیمه جدید ازدواج

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان ایرانی بر اساس تفاهم‌نامه بیمه ازدواج با بیمه تعاون می‌توانند تا ۴۰ سالگی اقدام به خرید این بیمه نامه بکنند.

جزئیات بیمه جدید ازدواج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر ناصر صبحی در حاشیه نشست روسای مراکز مشاوره ازدواج و عقد تفاهم‌نامه با بیمه تعاون، اظهار کرد: ما پیش از این با بیمه ایران نیز در زمینه ازدواج تفاهم نامه‌ای امضا کرده بودیم که بر اساس آن فرد پس از پنج سال از خرید بیمه نامه می‌توانست از مزایای آن بهره ببرد اما در تفاهم نامه منعقد شده با بیمه تعاون امکان بهره برداری از بیمه نامه ازدواج پس از چهار سال امکان پذیر است.

    وی در ادامه گفت: در قرارداد منعقد شده با بیمه ایران فرد تا 35 سالگی امکان خرید بیمه را داشت اما در تفاهم نامه با بیمه تعاون افراد می‌توانند تا 40 سالگی اقدام به خرید بیمه نامه بکنند. وی افزود: یکی از مزیت‌های تفاهم نامه ما با بیمه تعاون که در طول تاریخ برای نخستین بار در کشورمان رخ داده این است که بر اساس این قرارداد بخشی از هزینه‌های خدمات تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. علاوه بر آن بر اساس تفاهم نامه اخیر کلیه خدمات مشاوره شامل پیش، حین و پس از ازدواج حتی تا دوره میانسالی و سالمندی مشمول بیمه می‌شود.

    صبحی اضافه کرد: برای نخستین بار اولویت اشتغال جوانان در حوزه‌هایی که مرتبط با بیمه تعاون است دیده شده است. علاوه بر آن جوانانی دارای تحصیلات در امور بیمه‌ای در استخدام بیمه تعاون در اولویت قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مزایای این تفاهم نامه تحت پوشش قرار دادن مخارج تحصیلات بین 40 تا 90 درصد برای جوانان است. هر موضوعی که در حوزه جوانان بتواند تحت پوشش قرار گیرد در آینده مشمول بیمه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده با بیمه تعاون مراحل مختلف ازدواج تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، گفت: پس از آنکه دختر و پسر با استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج تصمیم به آغاز زندگی مشترک خود گرفته‌اند، جهیزیه و مسکن آنها نیز بر اساس میزان سپرده‌گذاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

    به گفته مدیر کل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان، مهریه زنان هم مشمول بیمه می‌شود و شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که در صورت جدایی زوجین مشکلی بابت بازپرداخت مهریه به وجود نیاید. علاوه بر آن مخارج تولد و کلیه هزینه‌های فرزند اول زوجین بر اساس میزان سپرده تحت پوشش قرار می‌گیرد. صبحی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر 54 مرکز مشاوره روانشناسی و ازدواج با مجوز سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند. مجوز 60 مرکز دیگر نیز بررسی شده است. روسای آنها مراحل اداری و دوره‌های آموزشی را طی کرده‌اند و طی یک کمیسیون مشترک درباره پروانه فعالیت آنها تصمیم گیری می‌شود.

    صبحی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر 1809 پرونده ثبت شده برای اعطای مجوز داریم و کارهای مدیریتی و گزینشی آنها انجام شده است،  257 پروانه آماده اعطا به روسای مراکز است و 30 مرکز نیز در نوبت رسیدگی قرار دارد. 87 نفر هم برای مصاحبه به منظور اعطای پروانه مراکز مشاوره روانشناسی دعوت شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو