عصر بازار

ساخت محله ۲۰ میلیارد دلاری در دوبی

عصر اعتبار- با وجود تاثیرات ناشی از کاهش قیمت نفت، امارات همچنان در حال نمایش جاه طلبی خود در زمینه توسعه املاک و مستغلات است. کسانی که تصور می کنند کاهش قیمت نفت، امارات و به خصوص دوبی را متوقف خواهد کرد، در اشتباه به سر می برند. دوبی قصد دارد برای ساخت محله ای که مرکز اقامتی و محلی برای هتل ها باشد، سرمایه گذاری کند.

ساخت محله ۲۰ میلیارد دلاری در دوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، دبی یکی از بزرگ ترین شهر های امارات متحده عربی و شهر آسمان خراش های بزرگ است. چشم انداز این شهر از نظر معماری شگفت انگیز است. برج خلیفه با حدود 818 متر ارتفاع، مراکز تجاری لوکس و معماری های عجیب و غریب این شهر، نشان از سرمایه گذاری های هدفمند مقامات در زمینه ساخت و ساز دارد.

    مروارید امارات متحده عربی، شهر دوبی، اهداف بلندپروازانه ای در زمینه ساخت و ساز در سر دارد. برای این شهر، سرمایه گذاری در ساخت و ساز، یکی از راه های جبران کاهش قیمت نفت است. شرکت دوبی هولدینگ، به تازگی خبر از یک پروژه 10 میلیارد دلاری داده است. این پروژه، ساخت و توسعه یک محله مختص مراکز اقامتی و هتل هاست. البته بنا به رعایت شرط احتیاط، زمان بندی مشخصی از این پروژه اعلام نشده و به علاوه هنوز بودجه کامل ساخت این پروژه کامل تامین نشده است.

    در حال حاضر، فاز اول این پروژه جمیرای مرکزی، نزدیک به 24 میلیارد درهم (6 میلیارد یورو) هزینه داشته است و شامل 2800 اتاق و 3000 آپارتمان است. این پروژه یک شهرستان کوچک است که 47 میلیون فوت مربع مساحت دارد و یک پروژه استثنایی است.

    پروژه بزرگ دیگر، Mall of the World نام دارد که مساحت آن 745 هزار متر مکعب است. این مرکز تجاری بزرگ شامل یک پارک تفریحی و حدود 100 هتل است.

    نمایشگاه جهانی 2020

    هرچند عملکرد دوبی در مقایسه با سایر همسایگان خود که آنها هم از کاهش قیمت نفت رنج می برند، بهتر بوده است، اما هنوز هم وضعیت املاک و مستغلات در این کشور شکننده و آسیب پذیر است. کاهش قیمت املاک در بسیاری از شهر های بزرگ دنیا یک واقعیت است. از سال گذشته تاکنون، قیمت املاک در امارات هم با کاهش همراه بوده است و این کاهش قیمت سقوط قیمت واحد های مسکونی و تجاری و پروژه های ساخت و ساز را به حالت تعلیق درآورده است. اما باید گفت که دوبی دارای یک جمعیت در حال رشد است، بسیاری از ساکنان این شهر برای مهاجرت، کار و سیر و سیاحت به این شهر می آیند. به همین دلیل است که دوبی، خود را با ساخت پروژه های عظیم و پرهزینه برای نمایشگاه جهانی سال 2020 آماده می کند. نمایشگاه قبلی جهانی در میلان برگزار شد و بیش از 20 میلیون بازدید کننده داشت.

    سال 2020، دوبی 50 ساله می شود و می خواهد به مناسبت 50 سالگی خود هدیه ای به دنیا اهدا کند. هدیه دوبی برای دنیا، معماری بی نظیر این شهر خواهد بود. پروژه هایی مانند، پیست اسکی سرپوشیده، ساخت محله ای برای هتل ها و باز هم بلندترین برج دنیا و جنگل های استوایی مصنوعی چشم انداز آینده این شهر را برای سال 2020 و نمایشگاه جهانی بعدی آماده می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو