عصر بازار

رشد ۳.۲ درصدی اقتصاد دبی

عصر اعتبار- شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی اظهار کرد که اقتصاد این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد رشد کرده و به ۲۲۳.۸ میلیارد درهم رسیده است.

رشد ۳.۲ درصدی اقتصاد دبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولیعهد دبی می‌گوید: رشد 3.6 درصدی در سه ماهه دوم افزایش یافته است؛ بخش حمل و نقل و ذخیره‌سازی با 10.5 درصد بیشترین رشد را داشته است و پس از آن خدمات اسکان و غذا (9.2 درصد)، اطلاعات و ارتباطات (3.8 درصد)، فعالیت‌های املاک و مستغلات (3.6 درصد)، فعالیت‌های مالی و بیمه (2.7 درصد) قرار دارند. تولید (1.8 درصد)، تجارت عمده و خرده‌فروشی (1.7 درصد) و سایر فعالیت‌ها (0.7 درصد) نیز رشد ثبت کردند.

    در مجموع حمل و نقل، تجارت عمده و خرده‌فروشی، مالی و بیمه، خدمات اقامتی و غذایی، املاک و مستغلات، اطلاعات و ارتباطات و تولید تقریبا 93.9 درصد از رشد نیمه اول را به خود اختصاص داده‌اند و بخش حمل و نقل و ذخیره‌سازی با 42.8 درصد پیشتاز بوده است و پس از آن تجارت با 12.9 درصد و بخش فعالیت‌های مالی و بیمه‌ای با 9.9 درصد در رتبه‌های قرار دارند.

    هلال سعید الماری، مدیر کل بخش اقتصاد و گردشگری دبی اظهار کرد: با این رشد اقتصادی پایدار، ما شاهد حرکتی قابل اجرا به‌عنوان نتیجه مستقیم ارائه هماهنگ دستور کار اقتصادی دبی، «D33» برای دو برابر کردن رشد تولید ناخالص داخلی در دهه آینده و تثبیت موقعیت امارات به‌عنوان یکی از سه اقتصاد شهری برتر جهان هستیم.

    ما متعهد به تسریع همه پروژه‌های تحت D33 و تبلور این اهرم‌های اقتصادی حیاتی هستیم، بنابراین می‌توانیم به ایجاد اکوسیستم و چارچوب نظارتی توانمند برای توسعه اقتصادی پایدار، افزایش جذابیت جهانی و یک شبکه بیش از حد متصل برای گسترش و سرمایه‌گذاری ورودی ادامه دهیم.

    حمد عبید المنصوری، مدیر کل دفتر دیجیتال دبی گفت: رشد به دست آمده در نیمه اول سال 2023 منعکس کننده عملکرد کلی اکوسیستم اقتصادی دبی است که به نوبه خود با تلاش‌های دولت برای ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاری و افزایش رقابت تجاری، افزایش تجارت خارجی و ترویج تحول دیجیتال در اقتصاد امارات همسو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی