عصر بازار

وزیر جهاد کشاورزی

۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شد

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با اعلام پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران گفت: در برنامه ششم توسعه، تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری پیش بینی شده است.

۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی در حاشیه بازدید از گلخانه خربزه داربستی شاهین شهر استان اصفهان اظهار کرد: تا پایان امسال 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

    وی افزود: در برنامه ششم توسعه، تجهیز سالانه 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی  به سیستم های نوین آبیاری پیش بینی شده است و استفاده از روش‌های نوین آبیاری به منظور افزایش بهره وری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

    حجتی خاطر نشان کرد: در این گلخانه با صرف 25 لیتر آب 1 کیلوگرم خربزه تولید شده که این شیوه تولید در سطح کشور کم نظیر است.

    وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:در حال حاضر 35 هزار هکتار از اراضی گندم کشور به سیستم آبیاری تیپ مجهز شده که موجب افزایش تولید و راندمان مصرف آب و همچنین تولید محصول مرغوب کشاورزی شده است.

    وی تصرح کرد: تاکنون 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده و 8 هزار میلیارد تومان از مطالبات آنها پرداخت شده است.

    حجتی گفت: این هفته 3 هزار میلیارد تومان از مابقی طلب کشاورزان از محل فروش اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی