عصر بازار

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد

واریز بیش از ٦٣ میلیارد ریال به حساب بازنشستگان عضو موسسه در تیر۹۵

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اعلام خبر واریز بیش از ٦٣ میلیارد ریال به حساب فرهنگیانی که در تیرماه ١٣٩٥ به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، گفت: در صورت تقاضای استمرار عضویت فرهنگیان، مبلغ سهم الشرکه به عنوان تسهیلات بدون بهره با کارمزد ٢ درصد و باز پرداخت ٣٦ ماهه در نظر گرفته می شود.

واریز بیش از ٦٣ میلیارد ریال به حساب بازنشستگان عضو موسسه در تیر۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شهاب الدین غندالی افزود: در تیرماه امسال بیش از 600 نفر از فرهنگیان  عضو موسسه بازنشسته شده و سهم الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی را دریافت کردند.

    به گفته وی، میزان دریافتی اکثر فرهنگیانی که از ابتدای تأسیس یعنی از خرداد ماه ١٣٧٤ عضو موسسه بوده اند، بیش از 220 میلیون ریال است، در حالی که واریزی این افراد حداکثر ٢٨ میلیون ریال بوده است.

    غندالی تصریح کرد: این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست چراکه سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٥ نیز پس از تقسیم سود بین اعضا، به حساب این عزیزان واریز و به حساب بازنشستگان عضو منظور می شود. بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود در مراحل بعد فعال نگه دارند.

    امکان استمرار عضویت بازنشستگان تیرماه

    در همین حال، استمرار عضویت بازنشستگان موسسه برای نخستین بار برای فرهنگیان گرانسنگی که از مهر ماه ١٣٩٤ بازنشسته شدند، وارد فاز اجرایی و مورد استقبال آنان قرار گرفت و کلیه فرهنگیان بازنشسته که پس از آن تاریخ بازنشسته می شوند می توانند در این طرح شرکت کرده و از مزایای آن برخوردار شوند.

    فرهنگیانی که از مهر ماه حق عضویت از آنها کسر نشده باشد، می توانند به صورت اختیاری  با مراجعه به نمایندگان استانی موسسه یا اداره تعاون آموزش و پرورش استان خود نسبت به تکمیل فرم درخواست استمرار عضویت اقدام و درخواست ادامه عضویت در موسسه بدهند.

    برخورداری از وام بدون بهره با کارمزد ٢ درصد معادل سهم الشرکه عضو و سایر خدمات موسسه همانند فرهنگیان شاغل از جمله مزایای این طرح برای بازنشستگان است.

    واریز سهم الشرکه فرهنگیان از طریق تک کارت‌های بانک سرمایه

    فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه از این پس از طریق بانک سرمایه تسهیلات یا سهم الشرکه خود در صندوق ذخیره فرهنگیان را دریافت می کنند. در این راستا تک کارت بانک سرمایه برای فرهنگیان عضو موسسه صادر و در شعب این بانک در سراسر کشور به فرهنگیان محترم تحویل می شود.

    لازم به ذکر است برای فرهنگیان عضو مؤسسه که قبلاً در بانک سرمایه حساب داشته اند، کارت بانکی صادر نشده است و این فرهنگیان معزز می توانند از همان حساب بانکی خود نزد بانک سرمایه استفاده کنند.

    استقبال فرهنگیان از طرح استمرار عضویت چشمگیر است

    بر اساس گزارش نمایندگان استانی موسسه و همچنین ادارات تعاون آموزش و پرورش سراسر کشور، استقبال فرهنگیان از  طرح استمرار عضویت چشمگیر بوده و کمتر فرهنگیانی خواستار خروج از موسسه شده‌اند.

    از آنجایی که امکان عضویت مجدد بازنشستگان پس از خروج از موسسه در حال حاضر وجود ندارد، لازم است فرهنگیان محترم قبل از تسویه حساب با موسسه به منظور استمرار عضویت و بهره مندی از مزایای عضویت در موسسه اقدام نمایند.

    بازنشستگان عضو موسسه، علاوه بر سود حاصل از سرمایه گذاری، از سایر مزایای عضویت مانند خودرو لیزینگی، خدمات بیمه‌ای، گردشگری، رفاهی و بانکی نیز برخوردار خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو