عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

شناسایی فرارهای مالیاتی در اولویت قرار گیرد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد طی ۵ ماهه ابتدای سال رشد درآمد مالیاتی با افزایش فشار مالیاتی بر مردم به دست آمده و افرادی که فرار مالیاتی دارند کماکان مالیات نمی‌پردازند.

شناسایی فرارهای مالیاتی در اولویت قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، درآمدهای مالیاتی دولت طی 5 ماهه ابتدای سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 26 درصد رشد داشته است.  در این خصوص این پرسش مطرح می‌شود که با توجه به این که رشد اقتصادی 5 ماهه بیشتر شامل رشد درآمدهای نفتی بوده و سایر بخش‌های اقتصادی همچنان در رکود به سر می برند، آیا رشد درآمدهای مالیاتی ناشی از کاهش فرارهای مالیاتی است یا از طریق وارد کردن فشار مضاعف به بخش‌های واقعی اقتصاد به دست امده است؟

    احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص رشد درآمدهای مالیاتی دولت گفت: رویکرد دولت در جذب منابع مالی باید به سمت درآمدهای غیر نفتی و از جمله مالیات باشد اما ضروری است افراد و سازمان‌هایی که فرار عمده مالیاتی دارند شناسایی شده و از آنها مالیات اخذ شود.

    وی با بیان اینکه باید بررسی کرد  این افراد از چه راهکارهایی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند، گفت: در صورتی که مردم این فرهنگ را پیدا کنند که حقیقتا مالیات برای خودشان خرج می‌شود و امکانات حاصل از دریافت مالیات را لمس کنند، فرار مالیاتی کمتر خواهد شد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که واحدهای صنعتی بعضا مطالباتی دارند و بر روی چک‌هایی که در دست‌شان است حساب کرده اند اما بسیاری از این چک‌ها وصول نمی‌شود و برگشت می خورد. در نتیجه آنها هم به پول نمی‌رسند و مسلما در پرداخت مالیات نیز به مشکل می‌خورند.

    وی گفت: به نظر می رسد طی 5 ماهه ابتدای سال رشد درآمد مالیاتی با افزایش فشار مالیاتی بر  مردم به دست آمده و افرادی که فرار مالیاتی دارند کماکان مالیات نمی‌پردازند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو