عصر بازار

عضو هیئت مدیره بیمه دانا تشریح کرد

عوامل رشد و موفقیت بنگاه های اقتصادی

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره بیمه دانا، عدم انسجام در حوزه های مختلف اقتصادی را مهمترین عامل بحران های سال های اخیر در دنیا عنوان و ضرورت هماهنگی و انسجام درون سازمانی را از دلایل رشد و موفقیت بنگاه های اقتصادی ذکر کرد .

عوامل رشد و موفقیت بنگاه های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر سعید شیرزادی طی سخنانی در پنل تخصصی هیئت مدیره که در چارچوب همایش سراسری مدیران ستادی و اجرایی این شرکت برگزار شد، با اشاره به مطالعاتی که از سال 2014 به بعد در دنیا صورت گرفته، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی و کارکردهای اساسی یک مدیریت و بنگاه اقتصادی که قبلاً هماهنگی، مدیریت و سایر موارد بود، بحث انسجام است که به عنوان یک مفهوم جدید وارد علم مدیریت شده و بدان معناست که اگر سازمانی دارای حوزه مالی قوی باشد اما در حوزه های فنی و عملیاتی ضعیف عمل کند، این سازمان سازمان مناسبی ارزیابی نمی شود .
    وی با اشاره به حرکت نظام بین الملل به سمت هماهنگی، وحدت رویه و یکی شدن برای تأثیر گذاری بیشتر بر معادلات قدرت افزود: در دنیای امروز همه حوزه ها از یکدیگر تأثیر می پذیرند، به ویژه در حوزه مالی و اقتصادی که انسجام مالی نقش تأثیر گذاری در موفقیت این حوزه ها به دنبال خواهد داشت.
    عضو هیئت مدیره بیمه دانا، بازار بیمه ای را از بازار پول و سرمایه تفکیک ناپذیر عنوان و تأکید کرد: در چنین شرایطی بانک ها، بیمه ها و بازار سرمایه باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند تا با انسجام لازم، به رشد و موفقیت نایل شوند.
    دکتر شیرزادی با اشاره به اینکه توزیع ناعادلانه ریسک به معنای عدم انسجام مالی است، تأکید کرد: سازمانی موفق خواهد بود که در بخش مالی نیز موفق باشد، به عبارتی دیگر در حوزه انسجام مالی فقط رشد حق بیمه ملاک نیست، بلکه ضرورت دارد در سایر حوزه ها نیز با هماهنگی و انسجام لازم حرکت کند.
    وی ایجاد انگیزش بین کارکنان و ارتقای سازمانی را یادآور شد و افزود: در حوزه های مختلف بطور مثال در حوزه مالی، رشد پرتفوی و حاشیه سود، شاخص های خوبی هستند، اما برخی متغیر ها مانند مطالبات معوق یک بنگاه اقتصادی را دچار خسارت و لطمه می کند ، به این معنی که هر چقدر شاخص های سرمایه گذاری را ارتقاء دهیم، اما مطالبات معوق وجود داشته باشد، به نتیجه لازم نخواهیم رسید.
    دکتر شیرزادی در پایان سخنان خود، پرتفوی سرمایه گذاری شده در بیمه دانا را یکی از بهترین پرتفوهای موجود عنوان و ابراز امیدواری کرد با تلاش، همدلی و انسجام لازم در این شرکت حرکت به سمت شاخص های رشد و پیشرفت با سرعت بیشتری ادامه یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو