عصر بازار

وزیر دارایی آلمان:

یونان نیازمند اصلاحات است نه کاهش بدهی

عصر اعتبار- وزیر دارایی آلمان گفت: اصلاحات ساختاری - و نه کاهش بدهی - به کشور یونان کمک خواهد کرد تا به رشد پایدار برسد و در منطقه یورو باقی بماند.

یونان نیازمند اصلاحات است نه کاهش بدهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولفگانگ شوبل وزیر دارایی آلمان امروز (یکشنبه) در گفت وگو با روزنامه «بیلد ام زونتاگ» در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمان آن باشد که به رای دهندگان آلمانی گفته شود کاهش بدهی یونان اجتناب ناپذیر است، گفت: چنین کاری (کاهش بدهی) به یونان کمک نخواهد کرد.
    وی افزود: آتن در نهایت باید اصلاحات مورد نیاز را اجرا کند. اگر یونان می خواهد در منطقه یورو باقی بماند هیچ راهی جز این نیست و در واقع هیچ ربطی هم به سطح بدهی ندارد.
    وزیر دارایی آلمان از حزب محافظه کار آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور (حزب اتحاد دموکرات مسیحی)، با بیان اینکه شریکان یونان در منطقه یورو پیش از این و از مدتها پیش بار تعهدات آتن را کاهش داده اند، گفت: بودجه یونان تقریبا با هیچ فشاری از ناحیه نرخ سود و بازپرداخت بدهی رو به رو نیست.
    وزیران دارایی منطقه یورو دوشنبه (فردا) در بروکسل برای بحث درباره اقدامات کوتاه مدت برای سبک کردن بار بدهی یونان و نیز ارزیابی پیشرفت آتن در زمینه اصلاحات مورد نیاز در چهارچوب سومین برنامه کمک مالی به این کشور دیدار می کنند.
    اعتباردهندگان رسمی به یونان، یعنی سازمان بین دولتی موسوم به 'مکانیزم ثبات اروپایی' (ESM) ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول در حال ارزیابی میزان عمل یونان به اصلاحات و تحقق هدف های مالی تعیین شده در برنامه کمک 86 میلیارد یورویی به این کشور، که تابستان گذشته مورد توافق قرار گرفت، هستند.
    این سومین بسته کمک به یونان از سال 2010 است. موارد اصلی اختلاف انگیز در مذاکرات با یونان اصلاحات نامحبوب در قوانین کار از جمله مکانیزم حداقل دستمزد و اعطای آزادی بیشتر به شرکتها برای اخراج کارگران است.
    این در حالی است که آلمان سال 2017 انتخابات پارلمانی برگزار می کند و محافظه کاران حزب مرکل برای مبارزه در فضای سیاسی دچار شکاف در آلمان تلاش می کنند و در همین حال انتظار می رود حزب راست افراطی 'جایگزین برای آلمان' برای اولین بار بتواند وارد پارلمان آلمان شود.
    حزب جایگزین برای آلمان از واکنش های مردمی علیه سیاست درهای باز پارسال مرکل در پذیرش پناهجویان استفاده کرده است. این حزب ضد مهاجران، همچنین بشدت با سیاست کنونی مبنی بر کمک مالی به کشورهای دچار مشکل شده در منطقه یورو در ازای اصلاحات ساختاری، مخالف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی