عصر بازار

پورزرندی مطرح کرد؛

آخرین وضعیت مجوز بیمه شهر

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر ظرفیت های بالای کشور در زمینه صنعت بیمه و ایجاد بازارهای جدید گفت: صنعت بیمه در ایران نیازمند تحول اساسی است.

آخرین وضعیت مجوز بیمه شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدحسین پورزرندی گفت: صنعت بیمه بیش از نظام بانکی به تحول نیاز دارد زیرا امروزه در کشور ظرفیت های بالقوه فراوانی برای توسعه بازار بیمه وجود دارد که باید بالفعل شود.

    وی درباره آخرین وضعیت کسب مجوز برای فعالیت بیمه شهر گفت: ما تمامی مراحل طرح اقتصادی و کسب و کار خود را در کمیته های تخصصی بیمه مرکزی گذراندیم و این موضوع برای تصویب نهایی به شورای عالی بیمه واگذار شد؛ اما تغییر مدیریتی در شرکت سرویس بیمه شهر باعث از دستور کار خارج شدن تصویب نهایی این موضوع در شورای عالی بیمه شد.

    مدیرعامل بانک شهر ادامه داد: بیمه مرکزی درباره پیگیری های ما برای کسب مجوز تاسیس شرکت بیمه شهر تاکید کرد که دیگر مجوز فعالیت به شرکت های جنرال (عمومی) بیمه را نداده و تنها مجوز فعالیت برای شرکت های بیمه تخصصی صادر می شود.

    وی تصریح کرد: براساس طرح کسب و کار ارائه شده به بیمه مرکزی، شرکت بیمه شهر به دنبال گرفتن سهم بازار دیگر شرکت های بیمه نیست، بلکه به دنبال شناسایی ظرفیت های بیمه ای فراوان کشور و توسعه بازار است.

    پورزرندی درباره اینکه آیا بیمه شهر به دنبال جذب پرتفوی شهرداری و سازمان های زیرمجموعه آن است؟ اظهارداشت: تمامی فعالیت هایی که بیمه شهر به دنبال آن بود را در طرح کسب و کار خود به بیمه مرکزی اعلام کردیم و هدف ما ارائه خدمات به شهرداری و شهروندان بود.

    وی با طرح این سوال که در حال حاضر چه تعداد از ساختمان های مسکونی در تهران بیمه هستند؟ گفت: باید با فرهنگ سازی تا جای ممکن ساختمان های موجود در شهر تهران را بیمه کنیم؛ ظرفیت این کار وجود دارد و در بیمه شهر نیز به دنبال سهم بازار دیگر شرکت ها نخواهیم بود.

    مدیرعامل بانک شهر درباره طرح عبدالناصر همتی؛ رییس کل بیمه مرکزی برای کاهش 40 درصدی حق بیمه شخص ثالث اظهارداشت: در حال حاضر 30 درصد از وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه هستند و کاهش قیمت حق بیمه می تواند اقدامی موثر و مناسب برای این موضوع باشد.

    پورزرندی در عین حال خواستار آسیب شناسی عمیق درباره دلایل بیمه نبودن 30 درصدی وسایل نقلیه در کشور شد و افزود: در حال حاضر، مردم بسیاری از مزایای بیمه را به طور دقیق نمی شناسند در حالی که در دنیا مردم با رغبت به سمت خرید بیمه نامه های مختلف می روند.

    وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه بیمه، ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که رییس کل و مجموعه مدیران بیمه مرکزی در حال انجام آن هستند تحولی در صنعت بیمه کشور رخ دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی