عصر بازار

گرانی بیمه‌نامه‌ها مردم را بی‌رغبت می‌کند

عصر اعتبار- یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه رازی از جمله مدیران مبتکر وجوان این صنعت است که در گفت وگوی کوتاهی دیدگاه های خود را درمورد این چالش ها مطرح کرد.

گرانی بیمه‌نامه‌ها مردم را بی‌رغبت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی توجه مدیران صنعت بیمه به چالش ها ی فعلی را  از منظر منافع مردم وبیمه شوندگان تلقی می کند وبا تاکید برضرورت افزایش نفوذ بیمه درجامعه آن را عامل ثبات ، آرامش واطمینان بخشی به جامعه می داند . به همین دلیل با اذعان به اینکه بالابودن نرخ دیه ،مالیات برارزش افزوده تاثیر منفی بردرآمد بیمه ها ندارد ، افزایش نرخ بیمه نامه ها را عاملی برای عدم استقبال مردم از پوشش بیمه عنوان می کند.
مظلومی درپاسخ به سوال خبرنگار عصراقتصاد، مبنی بر تاثیر حذف مالیات برارزش افزوده بر صنعت بیمه گفت: مالیات برارزش افزوده در صنعت بیمه توسط مردم پرداخت می شود وجز درآمد شرکت های بیمه محسوب نمی شود، اما به دلیل اینکه طبق اصل عرضه وتقاضا وبحث تاثیر مالیات برارزش افزوده بر قیمت محصولات بیمه ای، شرکت های بیمه تمایل دارند مالیات برارزش افزوده از صنعت بیمه حذف شود. زمانی که 9 درصد مالیات برمحصول بیمه ای وارد می شود درنتیجه محصول گران تر می شود وتمایل مردم برای خرید بیمه نامه کاهش می یابد. این درحالی است که در هیچ کشوری بر صنعت بیمه مالیات اخذ نمی شود وقراردادن مالیات روی حق بیمه ها از ابتدا اشتباه بوده است. وزیر اقتصاد از حدود سه سال پیش وعده حذف مالیات برارزش افزوده را داده، اما متاسفانه تاکنون رخ نداده است.
بنابراین اخذ مالیات برروی عملکرد شرکت بیمه از منظر در آمد ،سود و زیان شرکت تاثیر نخواهد داشت وتنها باعث کاهش قدرت خرید مردم  برای بیمه نامه می شود.
مظلومی درمورد تعیین نرخ دیه برمبنای نقره اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامی اقلام مختلفی برای تعیین نرخ دیه پیش بینی شده ودر بحث صدمات جسمانی، شخصی که مقصر حادثه است، می تواند هرکدام از اقلام دیه شامل (شتر ،گاو ،گوسفند یا سکه نقره ) را انتخاب کند.
وی ادامه داد: موارد استفاده از شتر هر سال نسبت به گذشته کاهش می یابد درنتیجه پیشنهاد شده است تا بانک مرکزی سکه نقره ای ضرب کند چرا که قیمت جهانی مشخصی دارد وامیدواریم مراجع مرتبط همکاری لازم را  در این زمینه انجام دهند. این پیشنهاد به این دلیل است که اگر نرخ دیه افزایش یابد، حق بیمه ها افزایش یافته و مردم قدرت خرید بیمه نامه را از دست می دهند و به طور کلی قراردادن نرخ دیه برمبنای شتر منطقی نیست.
مدیرعامل بیمه رازی درپاسخ به این سوال که با برداشته شدن تحریم ها آینده صنعت بیمه را چگونه ارزیابی می کنید، اعلام کرد: صنعت بیمه از صنایعی است. که با تحریم ها درگیر بوده وبا برداشته شدن آن، این صنعت به استقلال مالی دست یافته است.
وی ادامه داد: صنعت بیمه در بحث پوشش بیمه اتکایی  به کمک بیمه گران معتبرخارجی نیاز دارد واگر هوشمندانه برخورد کنیم، می توانیم صادرات خدمات بیمه ای به خارج از کشور داشته باشیم وباید حمایت لازم از شرکت های بیمه ای داخل صورت گیرد تا صادرات خدمات  بیمه ای به صورت قبولی اتکایی به خارج از کشور انجام شود.
مظلومی درمورد مدیریت جدید بیمه مرکزی و انتظاراتشان از وی تصریح کرد: در کشور سیاست های حاکمیتی باید به گونه ای باشد که با تغییر مدیران رویکرد ها تغییر نکند و خوشبختانه دکتر همتی سال های متماد ی در این صنعت فعالیت کرده اند وبا آمدن دوباره وی  به بیمه مرکزی تعامل باشرکت های بیمه بهتر از قبل شده وامیدواریم به نقطه ای برسیم که جابه جایی مدیران درکشور باعث تغییر رویکرد نهادحاکمیتی نشود. وی درمورد عملکرد یک سال گذشته شرکت بیمه رازی گفت: شرکت سه برنامه کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت در دستور کار خود قرار داده و راهبرد شرکت فروش متنوع محصولات است، خوشبختانه در 9 ماه سال 95 طبق برنامه ها ی مشخص شده شرکت جلو رفته است

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو