عصر بازار

سرانه هزینه در سرشماری چند دلار بود؟

عصر اعتبار- معاون مرکز آمار ایران گفت: در حالی که هزینه سرشماری برای هر نفر در آمریکای شمالی ٣٣ دلار و در اروپا ۷.۸ دلار برآورد می شود، سرانه این کار در ایران نیم دلار بود.

سرانه هزینه در سرشماری چند دلار بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا زاهدیان روز دوشنبه در آیین اختتامیه سرشماری 95 با حضور «محمدباقر نوبخت» رییس سازمان برنامه و بودجه در وزارت کشور برگزار شد، افزود: سرشماری امسال با مطلوبیت تمام به ثمر رسید.

وی افزود:٢۰ کمیته کاری،١٧۰ طراح، رصد ٧۰۰ فعالیت در قالب سرشماری، 5200 مدرس و 40 هزار نفر ما را در انجام بهبنه سرشماری یاری کردند.
معاون مرکز آمار ایران با بیان اینکه ٣٢ نرم افزار برای این سرشماری طراحی شد، افزود: 47.5 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کردند که این میزان برای کانادا در نخستین سرشماری اینترنتی 18.5 درصد (در سال 2006 میلادی) در سرشماری دوم 54 درصد (سال٢۰١١) و در سرشماری سوم که سال ٢۰١٦ برگزار شد ٦٨ درصد بود.
وی با بیان اینکه ایران پس از کشورهای کانادا، استرالیا و کره جنوبی، چهارمین کشور موفق در سرشماری اینترنتی بود، افزود: اگر می خواستیم به روش سال ٩۰ سرشماری کنیم، باید 65 هزار نفر از کارکنان در این سرشماری شرکت می کردند در حالی که در مجموع با بکارگیری 25 هزار نفر کمتر از این رقم این کار انجام شد.
زاهدیان ویژگی دیگر سرشماری امسال را اعلام شاخص کیفیت سرشماری بطور روزانه عنون کرد و افزود: تمام خانه های جداول سرشماری هر روز کنترل می شد و همکاران ما در ارزیابی سرشماری 95 به 156 معیار پاسخ دادند.
سرشماری 95 برای نخستین بار در کشور به دو شکل اینترنتی و حضوری و با استفاده از ابزار تبلت برگزار شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی