عصر بازار

کارشناس موسسه جی کپیتال ریسرچ پکن پیش‌بینی کرد

تداوم کاهش ارزش یوآن در سال ۲۰۱۷ و تاثیر بر بازارهای سهام جهان

عصر اعتبار- به گفته یک کارشناس برجسته در پکن کاهش ارزش یوآن در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ هم ادامه خواهد یافت و همین امر به تشدید بحران در بازارهای سهام جهانی منجر خواهد شد.

تداوم کاهش ارزش یوآن در سال ۲۰۱۷ و تاثیر بر بازارهای سهام جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، آنه استون سونیانگ یکی از کارشناسان مطرح اقتصادی در پکن پیش‌بینی کرد ارزش یوآن در سال 2017 نیز روند کاهشی را ادامه خواهد داد و این مساله به بحران در بازارهای سهام جهان و همچنین کشورهای وابسته به صادرات کالاهای اساسی منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون مشکل مدیران پولی چین وضعیت ارزی این کشور است.

وی تاکید کرد: مدیران پولی چین در سال 2016 بسیار تلاش کردند تا وضعیت یوآن را در بازاهای جهانی بهبود بخشند و البته در زمان‌هایی نیز در این زمینه موفق بودند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اما هم اکنون هیچ کس نیست که انتظار نداشته باشد که ارزش یوآن بیش از پیش کاهش یابد.

وی ادامه داد: اگر هم انتظاراتی برای ادامه کاهش ارزش یوآن وجود داشته باشد همه به دنبال بیرون کشیدن سرمایه خود از این پول خواهند رفت.

استیون سونیانگ که از جمله بنیانگذاران موسسه جی کپیتال ریسرچ پکن محسوب می‌شود اعلام کرد در صورتی که اقتصاد چین روند بهتری را طی می‌کرد این کشور می‌توانست ذخایر ارزی خود را برای دفاع از ارزش یوآن حتی به صفر تقلیل دهد. اما مشخص است که در شرایط کنونی این کاری نیست که سردمداران مالی چین به آن تمایل داشته باشند و درنتیجه کاهش ارزش یوآن اجتناب‌ناپذیر است.

وی تاکید کرد: چین هم اکنون به دلایل زیادی دوست ندارد که ارزش یوآن در بازارهای مالی به صورت شناور تعیین شود. تداوم این روند می‌تواند شانس رشد اقتصادی چین را نابود کرده و به این دلیل که رشد اقتصادی چین از نظر سیاسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است می‌تواند بازارهای سهام جهانی را ساقط کند و درنتیجه اقتصادهای کشورهای وابسته به کالاهای اساسی را درگیر بحران کرده و نتایج بسیار بدی را در بر داشته باشد.

استیون سونیانگ پیش‌بینی کرد: غلی‌رغم موارد ذکر شده به نظر من کاهش ارزش یوآن اجتناب‌ناپذیر است و در آینده شاهد کاهش بیشتر ارزش آن در برابر دلار و رسیدن آن به 10 یوآن به یک دلار خواهیم بود و همین امر عکس‌العمل‌های شدیدی را در بازارهای مالی جهانی ایجاد خواهد کرد. هم اکنون ارزش دلار کمتر از 7 یوآن چین است.

استیون سونیانگ پیش‌بینی کرد: یوآن طی سال جاری کاهش ارزش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

وی پیش‌بینی کرد: تداوم کاهش ارزش یوآن با عکس‌العمل سرمایه‌داران تشدید خواهد شد چرا که کاهش بیشتر ارزش ارز ملی چین سرمایه‌داران را وحشت‌زده کرده و آنها با فروش دارایی‌های خود به یوآن و تبدیل آنها به دیگر ارزها افت بیشتر ارزش را برای یوآن رقم خواهند زد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی