عصر بازار

لزوم پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی در برابر بحران‌های طبیعی

عصر اعتبار- توجه به مباحث علمی و پژوهش‌های دقیق یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت بحران در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های طبیعی است.

لزوم پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی در برابر بحران‌های طبیعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در جریان سفر به استان یزد در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به ضرورت جذب مشارکت مردمی در برطرف کردن مشکلات و بحران‌های طبیعی، اظهار کرد: ایجاد ارتباط مستمر و منسجم دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در تدوین برنامه‌های راهبردی در حوزه مدیریت بحران ایفا می‌کند.

وی ارتقای آگاهی اقشار مختلف جامعه را یکی از اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور دانست و بیان کرد:‌ توجه به مباحث علمی و پژوهش‌های دقیق یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت بحران در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های طبیعی است.

نجار در ادامه با اشاره به این که بحث خشکسالی یکی از دغدغه‌های جدی استان‌های کشور است،‌ حراست از ظرفیت‌های آبی را ضروری دانست و گفت: در بازدید از قنات‌های استان یزد متوجه شدیم که برخی از قنات‌های موجود با لایه روبی زنده و پویا می شوند که در همین راستا مقرر شد مسئولان استان نسبت به ارزیابی تعیین اعتبار برای لایه روبی قنوات استان اقدام و سازمان مدیریت بحران کشور هم نسبت بحث تأمین اعتبار لازم را پیگیری کند.

معاون وزیر کشور بررسی آسیب های ناشی از وجود مگس مدیترانه ای و برداشت بی رویه از منابع آب‌های زیر زمینی استان را از دیگر موارد پیگیری شده در سفر خود به استان یزد عنوان کردو ادامه داد: مقابله با بحران‌های طبیعی مستلزم همکاری و همراهی تمام مردم در حوزه‌‎های و مشاغل مختلف است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث آلودگی هوا در اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی خاطرنشان کرد: رفع این مشکل به مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف جامعه نیاز دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، بحث استفاده از وسایلی که آلایندگی کمتری دارند و کنترل کاهش آلایندگی صنایع نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کنند.

وی در ادامه وجود ریزگردها را از دیگر عوامل تأثیرگذار در افزایش آلودگی هوا دانست و خاطرنشان کرد: منشأ بیش از 80 درصد ریزگردهای موجود از خارج کشور است.

معاون وزیر کشور با اشاره به این موضوع که استان‌هایی نظیر خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان دارای ظرفیت‌های داخلی در بحث ریزگردها هستند،‌ گفت: ریزگردها به عنوان ابر بحران یکی از مهمترین دغدغه‌های دست‌اندرکاران مدیریت بحران کشور است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از بیمه توسعه کشاورزی بین کشاورزان افزود: در سال گذشته 80 میلیارد تومان به سازمان عشایری کشور پرداخت شده است.

نجار در ادامه با بیان این که امسال 100 میلیارد تومان برای حمایت از کشاورزان پرداخت شده است،‌ اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند با رعایت کشت محصولات کم آب خواه و همچنین محصولاتی که توجیه اقتصادی دارند کمک فراوانی به کاهش بحران بی آبی و خشکشالی کشور داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ضرورت مشارکت تمام دستگاه ها و مردم در راستای مدیریت بحران بی آبی در کشور،‌ گفت: سال گذشته بیش از 800 میلیارد تومان برای حمایت از 520 شهر کشور که با تنش بی آبی روبرو بودند پرداخت شده است.

وی در ادامه بیمه کردن تمام خانه‌های مسکونی کشور با مشارکت مردم در برابر تمام حواث را ضروری دانست و بیان کرد: سال گذشته تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد با پرداخت شش میلیارد تومان بیمه شدند و امسال هم بیمه شدن تمام منازل افراد تحت پوشش کمیته امداد در دستور کار قرار گرفته است.

نجار خطاب به کشاورزان افزود: توجه به بحث پوشش بیمه توسعه کشاورزی نقش مهمی در کاهش ضررهای احتمالی ناشی از بحران‌های طبیعی ایفا می کند و این امر حساسیت و ضرورت بیمه شدن کشاورزان را چند برابر کرده است.

معاون وزیر کشور در ادامه درمورد نحوه حمایت سازمان مدیریت بحران کشور در مواقع بحرانی خاطرنشان کرد: برابر ابلاغ سیاست‌های مدیریت بحران که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است، تمام تجهیزات و ظرفیت نیروهای مسلح در مواقع بحرانی در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که وضعیت خشکشالی استان یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور به صورت مساوی است گفت: استان یزد با توجه به مدیریت صحیح در بحث مدیریت آب می‌تواند به عنوان الگویی برای کشور تعیین شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی