عصر بازار

وزیر نیرو:

حقوق شهدای دبیس به خانواده هایشان پرداخت می شود

عصر اعتبار- وزیر نیرو گفت: حقوق و مطالبات مالی خانواده ها و بازماندگان شهدای حادثه تروریستی نیروگاه دبیس عراق به خانواده هایشان پرداخت می شود.

حقوق شهدای دبیس به خانواده هایشان پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حوالی صبح جمعه سی ام مهرماه گذشته، نیروهای متخاصم داعش در حمله به مناطقی از شهر کرکوک عراق، به نیروگاه دبیس این شهر یورش بردند و با تیرباران کمپین محل اقامت مهندسان ایرانی، چهار تن از آنان را به شهادت رسانده و سه تن دیگر را زخمی کردند.
    «حمید چیت چیان» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت پرداخت غرامت به شهدای نیروگاه دبیس عراق افزود: آخرین تصمیم ها بر این شده است، شرکت های پیمانکاری که این شهدای گرانقدر در استخدام شان بودند، حقوق شان را تا پایان امسال به خانواده ها و بازماندگان شان پرداخت کنند.
    به گفته این مقام مسئول، از سال آینده این شهدا جزو خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگان محسوب شده و خانواده هایشان نیز تحت پوشش این نهاد قرار خواهند گرفت.
    وی از پرداخت هر گونه غرامت از سوی عراقی ها به ایران بابت این حادثه تروریستی اظهار بی اطلاعی کرد.
    شهدای این حادثه تروریستی «مصیب قنبری» از اسلام آباد غرب، «نعمت الله رضایی» از شازند اراک، «کوروش قوی دل» از تالش و «حسن عبدالوند» از لرستان بودند.
    چهار تن از مجروحان این عملیات تروریستی نیز «وحید یاوری» از کرمانشاە، «خدر شفیعی» از کرمانشاە، «احمد جهانگیرزادە» از ارومیه و «اکبر حسنی» از اردبیل بودند.
    وزیر نیرو پیشتر این شهدا را «شهدای اقتصاد مقاومتی» معرفی کرده و اظهار کرده بود، وزارت نیرو در تلاش است تا شرکت های ایرانی بتوانند با آرام شدن اوضاع و تامین امنیت در عراق، فعالیت های خدمات رسانی خود را در این کشور از سر گیرند.
    همچنین «بهمن صالحی» مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) در پی این حادثه گفته بود، صنعت انرژی کشور بویژه صادرات تجهیزات آب و برق نیازمند حمایت ویژه نهادهای حکومتی با شرایط کنونی منطقه خاورمیانه و ناامنی های موجود است.
    به گفته وی، با وجود خودکفایی نسبی صنعت برق، اما شرکت های فعال در این عرصه با مشکلات نبود حمایت امنیتی در کشورهای پر ریسک منطقه، حمایت نشدن از سوی بانک ها، بی مهری شرکت های بیمه و حتی شرکت های حمل و نقل مواجه هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو