عصر بازار

رئیس امور شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی:

تعداد شرکتهای دانش بنیان معاف از مالیات به ۳۰۰۰ می‌رسد

عصر اعتبار- رئیس امور شرکتهای دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: گمان می‌کنم برای سال جاری، تعداد شرکتهای دانش‌بنیان بهره‌مند از تسهیلات مالیاتی به ۳ هزار شرکت برسد.

تعداد شرکتهای دانش بنیان معاف از مالیات به ۳۰۰۰ می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید محمد صاحبکار خراسانی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از 10 محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه اجرای قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان را در این معاونت پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: 15 هزار شرکت برای برخورداری از حمایتهای این قانون ثبت‌نام و حدود 7 هزار شرکت تکمیل مدارک کردند اما نهایتا بالغ بر 2 هزار شرکت توانستند از امتیاز شرکتهای دانش بنیان استفاده کنند.

    رئیس امور شرکتهای دانش‌بنیان معاونت علمی با بیان اینکه برای سومین سال که بحث معافیتهای مالیاتی را برای شرکتهای دانش بنیان داریم، ابراز کرد: در سال 92 حدود 50 شرکت، سال 93 حدود یک هزار و 300 شرکت و سال گذشته 2 هزار و 300 شرکت از این تسهیلات استفاده کردند و گمان می‌کنیم برای سال جاری، تعداد شرکتهای بهره مند از این تسهیلات به 3 هزار شرکت برسد.

    وی استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر موارد حمایتی از دانش بنیانها دانست و اظهار کرد: با شناسایی شرکتهای دانش بنیان توانستیم بخش دیگری از دغدغه آنها که خدمت سربازی بود را حل کنیم و پخش آگهی تلویزیونی را برای آنها داشته باشیم.

    صاحبکار خراسانی با تأکید بر اینکه فرآیند ارزیابی دانش بنیانها را از طریق شرکتهای خصوصی انجام می‌دهیم، عنوان کرد: بنده در دفتر خودم در معاونت علمی تنها 15 نفر نیرو دارم اما چند صد نفر نیرو از طریق شرکتهای خصوصی کار ارزیابی را انجام می‌دهند؛ این امر باعث جلوگیری از مقولاتی مانند فساد می‌شود و نمونه‌های آن را در دفاتر پیشخوان دولت و پلیس + 10 داشتیم.

    وی خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم تا در پارکهای علم و فناوری یک شرکت خصوصی معتبر به عنوان ارزیاب مستقر شود و کل فرآیند ارزیابی و نحوه ارائه حمایتها از شرکتها در اختیار آن قرار گیرد تا ما هم تنها با آن شرکت طرف باشیم و بابت فعالیتش، حق‌الزحمه بپردازیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی