عصر بازار

عربستان مالیات آرامکو را ۳۵ درصد کاهش داد

عصر اعتبار- امضای یادداشت تفاهم گازی میان ایران و روسیه، تلاش عربستان برای جذاب کردن فروش سهام آرامکو، سرمایه‌گذاری امارات در انرژی‌های نو، استفاده از علم ژنتیک در کاهش هزینه‌های تولید نفت در آمریکا و بزرگ‌ترین اکتشاف نفت در سواحل اسکاتلند مهمترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

عربستان مالیات آرامکو را ۳۵ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عربستان می‌کوشد با کاهش چشمگیر مالیات بر درآمد «سعودی آرامکو»، خرید سهام این شرکت را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر کند.
    این کشور که قصد دارد سال آینده میلادی پنج درصد از سهام آرامکو را به ارزش 100 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران خارجی واگذار کند، نرخ مالیات را از 85 درصد به 50 درصد کاهش داد.

    ** امضای یادداشت تفاهم گازی میان ایران و روسیه
    گازپروم روسیه و شرکت ملی گاز ایران به منظور افزایش همکاری در زمینه گاز طبیعی یادداشت تفاهمی امضا کردند.
    به گزارش رویترز، این یادداشت تفاهم در پی سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی به امضا رسید.

    ** امارات همگام با توافق اوپک، تولید نفت را بیشتر کاهش می‌دهد
    به گزارش پایگاه خبری اماراتی زاویا، «سهیل المرزوعی» وزیر انرژی امارات گفت: به منظور تبعیت از توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، میزان کاهش تولید نفت این کشور در ماه مارس (اسفند - فروردین) بیش از 200 هزار بشکه در روز خواهد بود و در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) و ماه پس از آن قصد داریم بیش از 139 هزار بشکه از تولید را کم کنیم؛ به این ترتیب در 6 ماه نخست به توافق اخیر پایبند خواهیم بود.

    **ابرشرکت‌های نفتی جهان: تداوم توافق اوپک در صورت پایبندی روسیه
    مدیرعامل چندین شرکت بزرگ تولیدکننده نفت جهان معتقدند مادامی که روسیه به توافق کاهش تولید نفت متعهد باشد، کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز توافق اخیر را ادامه خواهند داد و به کاهش تولید پایبند خواهند بود.
    به گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، آنها برآورد می‌کنند در صورت تمدید توافق و همراهی روسیه، قیمت نفت به 60 دلار برسد.

    ** انرژی‌های نو نزدیک به 200 میلیارد دلار سود برای امارات ایجاد می‌کند
    پایگاه خبری بلومبرگ از «سهیل المرزوعی» وزیر انرژی امارات نقل قول کرد که این کشور قصد دارد تا سال 2050 میلادی 150 میلیارد دلار در انرژی های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند.
    به گفته وی، طبق برآوردها در صورتی که نیمی از برق مصرفی امارات در مقطع یاد شده به جای گاز طبیعی از طریق انرژی های پاک تأمین شود، 192 میلیارد دلار سود در پی خواهد داشت.

    **آژانس بین المللی انرژی: آسیا در سال 2017 در تقاضای نفت پیشرو خواهد بود
    «کیسوک ساداموری» مدیر بخش امنیت و بازارهای انرژی آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که با توجه به کاهش عرضه نفت از سوی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افت تولید نفت در آسیا، در سال 2017 میلادی تقاضا در این منطقه به طوری افزایش یابد که این قاره عامل رشد جهانی تقاضای نفت باشد.
    به گزارش شبکه خبری آمریکایی سی ان بی سی، وی گفت: کاهش جهانی عرضه نفت سبب افزایش نیاز کشورهای آسیایی به واردات نفت خواهد شد.
    ساداموری افزود: کشورهای آسیایی برای پاسخگویی به رشد تقاضا مجبور به افزایش ظرفیت پالایشی خواهند بود.

    ** رکود صنعت نفت اقتصاد گابن را به لبه پرتگاه می‌آورد
    «ماجا بووکن»، تحلیلگر ارشد بحران آفریقا در شرکت مدیریت بحران «وریسک مپلکرافت» گفت: افت درآمدهای نفتی اقتصاد گابن را تهدید می‌کند؛ این کشور با ترکیبی از بحران‌های اقتصادی و سیاسی روبه روست.
    به گزارش رویترز، بودجه دولت گابن در پی سقوط تولید و قیمت‌های نفت بیش از پنج درصد در سال ٢۰١٧ میلادی کاهش یافت.

    ** استفاده از علم ژنتیک در کاهش هزینه‌های تولید نفت در آمریکا
    گروهی از تولیدکنندگان نفت آمریکا می‌کوشند تا با استفاده از علم ژنتیک هزینه‌های تولید نفت را کاهش دهند و با صادرکنندگان برتر جهان رقابت کنند. این تولیدکنندگان در دو سال اخیر توانستند 50 درصد از هزینه‌های تولید نفت را کاهش دهند و بسیاری از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا همچنان به دنبال کاهش بیشتر این هزینه‌ها هستند.
    آنگونه که خبرگزاری رویترز گزارش داده، آنها با انجام آزمایش «دی ان ای» روی میکروب‌ مناطق نفتی احتمالی و مقایسه آن با دی ان ای حاصل از میکروب نفت استخراج شده از مناطق نفت خیز، چاه های 100 درصد نفت خیز را شناسیایی و به این ترتیب با هزینه کمتر، نفت بیشتری تولید می‌کنند.

    ** بزرگ‌ترین اکتشاف نفت در سواحل اسکاتلند
    شرکت «هاریکان انرژی» انگلیس بزرگ‌ترین چاه نفت به نام «هالیفاکس» را در فلات قاره بریتانیا کشف کرده که ممکن است دارای یک میلیارد بشکه نفت باشد.
    به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، این میدان در 60 مایلی غرب جزایر شتلند و در فراساحل شمالی اسکاتلند واقع است. به گفته این شرکت حفاری و اکتشاف، برداشت نفت از این چاه از سال 2019 میلادی آغاز می‌شود.

    ** دو کشته در حادثه برخورد قطار مسافربری با نفتکش در پاکستان
    برخورد یک قطار مسافربری با یک نفتکش در شرق «پنجاب» واقع در پاکستان منجر به کشته شدن راننده نفتکش، کمک راننده و مجروح شدن 10 تن دیگر شد.
    به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، به گفته مقامات این کشور، دست کم پنج واگن این قطار آتش گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو