عصر بازار

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران؛

تخفیف ۱۲ درصدی برای مودیان مالیاتی خوش حساب

عصر اعتبار- جعفریان گفت: بر اساس قوانین مالیاتی، مودیانی که به موقع مالیات خود را پرداخت کنند، به ازای هر ماه یک درصد و سالانه تا ۱۲ درصد از تخفیف مالیات برخوردار خواهند شد.

تخفیف ۱۲ درصدی برای مودیان مالیاتی خوش حساب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا جعفریان مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی مختلف از جمله قوانین مالیاتی و مسایل بیمه تامین اجتماعی در دستور کار آموزش های امسال اتاق قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: هدف از برگزاری کلاس های آموزشی ، افزایش دانش روسای اتحادیه ها و صاحبان صنوف در خصوص مجموعه قوانین و مقررات مرتبط و همچنین ارتقاء سطح علمی آنان است.

    جعفریان درباره برنامه های مالیاتی صنوف در سال 96 اظهار کرد: بر اساس قوانین مالیاتی، مودیانی که به موقع مالیات خود را پرداخت کنند، به ازای هر ماه یک درصد و سالانه تا 12 درصد از تخفیف مالیات برخوردار خواهند شد.

    مشاور مالیاتی اتاق اصناف تهران اضافه کرد: همچنین در خصوص تخفیف عوارض شهرداری برای صنوف در سال جاری نیز قرار است در تعامل با مسئولان شهرداری ، بررسی های لازم صورت گیرد.

    جعفریان تصریح کرد: در حال حاضر ارائه لایحه صندوق های مکانیزه فروش و همچنین اصلاح قانون نظام صنفی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ، در اولویت برنامه های اتاق اصناف ایران قرار دارد . درخصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز این قانون اصلاح شده و در دست هیات وزیران برای ارائه به صحن علنی مجلس است.

    وی افزود: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، زمان آزمایشی اجرای این قانون به اتمام می رسد و به صورت دائمی به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

    وی با بیان اینکه قانون صندوق مکانیزه فروش برای شفاف سازی در معاملات اقتصادی باید اجرایی شود، گفت: این قانون اکنون در کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و قرار است به صحن علنی مجلس بیاید اما فعلا در استان البرز به صورت پایلوت اجرا شده و باید در استان تهران و سایر استان ها نیز به مرحله اجرا در بیاید.

    مشاور مالیاتی اتاق اصناف ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم که در رابطه با صدور ، تجدید و  تمدید پروانه کسب و دیگر استعلام ها مانند دریافت تسهیلات که تاکنون به صورت فیزیکی انجام می شد، از سال گذشته در استان البرز به شیوه سیستمی و به صورت پایلوت انجام می شود.

    وی در ادامه افزود: قرار است امسال تمام بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره در اجرای تبصره یاد شده به صورت تجمیع و در قالب یک آیین نامه تدوین و اجرایی شود.

    مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در خصوص ارزیابی عملکرد اصناف در خصوص مالیات بیان کرد: بر اساس توافق با سازمان امور مالیاتی که در ابتدای سال 95 صورت گرفت، مقرر شده بود که مالیات عملکرد سال 94 مطابق با سال 93 باشد که به همین گونه عمل شد.

    وی تأکید کرد: بر اساس آماری که سازمان امور مالیاتی ارائه داده، حدود 91 درصد از مصوبه مجلس شورای اسلامی در میزان مالیات وصولی سال 95 تحقق پیدا کرد که 51 درصد از وصولی ها مربوط به استان تهران است.

    جعفریان در پایان اظهار کرد: در سال 96 نیز 5200 میلیارد تومان وصول مالیات مشاغل پیش بینی شده که در مقایسه با سال 95 معادل 21 درصد افزایش دارد. اصناف بزرگترین گروه در بخش مالیات مشاغل هستند و به جز اصناف از گروه مهندسان، کانون وکلا، دفترخانه ها ، داروخانه و … مالیات مشاغل دریافت می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو