عصر بازار

در همایش مدیریت ایمنی ساختمان های بلند مرتبه اعلام شد

همه باید مدیریت ریسک و ایمنی را فرابگیرند

عصر اعتبار- بیمه تجارت نو به فکر ایجاد ساختار جدیدی در بیمه است تا در حوزه‌های ایمنی ساختارهای جدید و مفیدی را تعریف کند.

همه باید مدیریت ریسک و ایمنی را فرابگیرند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، همایش مدیریت ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه تهران توسط بیمه تجارت نو در سالن همایش ساختمان اعتباری بانک تجارت برگزار شد. در این نشست، عباس‌زادگان مدیرعامل بیمه تجارت نو و تعدادی دیگر از مدیران و کارشناسان پیرامون موضوع این همایش سخنرانی کردند.

    محمد عباس‌زادگان در بخشی از صحبت‌هایش در این همایش گفت:مدیریت ریسک و ایمنی ساختمان‌ها را نه‌تنها مدیر ساختمان‌ها بلکه تمام افراد باید بدانند. اگر در ساختمان‌ها حادثه‌ای رخ دهد بر اساس قانون مدیر ساختمان جداگانه مسئولیت دارند.

    وی ادامه داد: در تمام ساختمان‌های بلندمرتبه تجاری مالک‌ها برای حوزه‌های مهم پوشش بیمه‌ای می‌خرند.

    عباس زادگان ادامه داد: با مدیر چند مجموعه تجاری گفت‌وگویی داشتم و آن‌ها برای آسانسور پوشش بیمه‌ای گرفته بودند اما مجموعه‌ها به تفکیک پوشش بیمه‌ای نداشتند. چرا که متاسفانه خیلی‌ها معتقدند که اگر پوشش بیمه‌ای بخرند و حادثه‌ای رخ ندهد پولشان را هدر داده‌اند. درصورتی که حادثه یک بار اتفاق می‌افتد و هر کس با بیمه کردن اموال خود در واقع برای خود آسایش به وجود می‌آورد.

    مدیرعامل بیمه تجارت نو اضافه کرد: ما از این همایش شروع کردیم تا جامعه را با اهمیت ریسک و ایمنی آشنا کنیم. متاسفانه در حال حاضر در جاده‌های کشور معادل یک جنگ کشته و حادثه‌دیده داریم. بخشی از این موضوع مربوط می‌شود به اینکه مردم موضوع حادثه را کم‌اهمیت تلقی می‌کنند.

    عباس‌زادگان با اشاره به حوادثی که سال گذشته برای برخی از پتروشیمی‌ها رخ داد، گفت: ما برای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برنامه‌هایی داریم. این حوزه در کشور در معرض ریسک زیادیقرار دارند هر چند که در سال‌های اخیر در این موارد نوسازی‌هایی صورت گرفته، اما در سال گذشته حادثه‌هایی در پتروشیمی‌ها داشتیم. در نتیجه ما می‌خواهیم همایش بعدی را درباره آگاه‌سازی ریسک و ایمنی این بخش داشته باشیم و فعالان بخش انرژی را متوجه ریسک قسمت نفت، گاز و پتروشیمی کنیم.

    وی افزود: ما به فکر ایجاد ساختار جدیدی در بیمه هستیم تا در حوزه‌های ایمنی ساختارهای جدید و مفیدی را تعریف کنیم. در این زمینه با متخصصان داخلی و خارجی مذاکراتی داشتیم و امیدواریم بتوانیم در شش ماه اول سال جاری نقشی ایفا کنیم تا در بخش انرژی ایمنی بیشتری در کشور داشته باشیم.

    در ادامه این مراسم بهنام شهریار -معاون امور شعب بیمه تجارت نو- درباره مدیریت ریسک سخنرانی کرد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: ما هر روز در زندگی با ریسک سر و کار داریم. در تعریف ریسک عدم اطمینان وجود دارد و ما مطمئن به وقوع حادثه نیستیم. ریسک را می‌شود پیش‌بینی کرد ولی عدم اطمینان قابل پیش‌بینی نیست. اگر خاطرتان باشد در سال 1392 در بازار مالی ایران عدم اطمینانی پیش آمد و مردم نمی‌دانستند که چه کنند تا قدرت خرید پولشان کم نشود.

    مدیرعامل بیمه تجارت نو با اشاره به ساختمان‌هایی که در منطقه 22 تهران ساخته شده است، گفت: آیا در آن ساختمان‌ها موضوع ریسک و ایمنی رعایت شده است. موضوع ریسک و ایمنی در کشورهای توسعه‌یافته اهمیت بالایی دارد.

    شهریار با اشاره به حادثه پلاسکو و بیمه این ساختمان گفت: یک آتش‌سوزی ساده در یکی از واحدهای بالایی این ساختمان نوستالژیک قدیمی تبدیل به یک فاجعه ملی شد در حالی که خیلی راحت می‌توانستیم این موضوع را مدیریت ریسک کنیم.

    وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد ریسک‌های اموال، ریسک‌های مسئولیت و ریسک‌های شخصی توضیحاتی ارائه کرد و انواع بیمه‌نامه‌های مربوط به آنها را مورد بررسی قرار داد.

    بهروز بهنام عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر نیز در این مراسم درباره مدیریت ریسک صحبت‌هایی کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: نباید تعجب کنیم که چرا ساختمان پلاسکو خراب شد. اگر چنین اتفاقی رخ نمی‌داد باید به علوم مهندسی شک می‌کردیم. در حال حاضر هم ساختمان‌های ناامن نیز در تهران وجود دارد.

    وی با بیان اینکه استنشاق منوکسید کربن در 30 ثانیه برای انسان امکان دارد باعث مرگ شود گفت: باید بگویم کشته‌شدگان حادثه پلاسکو تمام نشده‌اند و تعدادی از افرادی که در سانحه بوده‌اند گازهای سمی استنشاق کرده‌اند و این موضوع سبب بیماری‌هایی در آنها می‌شود. در نتیجه امکان دارد کشته‌شدگان پلاسکو در آینده بیشتر شود.

    بهنام توضیح داد: ساختمانی که فولاد و بتن داشته باشد، از دمای 500 درجه سانتیگراد به بعد نباید تحمل آورد. در نتیجه نباید انتظار داشته باشیم که در چنین سانحه‌ای ساختمان ریزش نکند. متاسفانه اکثریت مردم نمی‌دانند که از وسایل اطفای حریق چگونه باید استفاده کنند.

    محمدرضا کیهان - مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه تجارت نو - نیز سخنرانی با موضوع آشنایی با بیمه‌های آتش‌سوزی داشت که در بخشی از آن اظهار کرد: شرایط خصوصی بیمه‌نامه یک توافق دو طرفه است و در شرایط خصوصی می‌توان مواردی را استثنا کرد. در نتیجه بیمه‌گذاران باید به این موضوع دقت داشته باشند و در زمان خرید بیمه‌نامه آن مطالب را کاملا مطالعه کنند.

    وی توضیح داد: بیمه‌گر برای اینکه حق بیمه را کاهش دهد و بیمه‌گذار حق بیمه کمتری را پرداخت کند، راه‌هایی دارد که راحت‌ترین آن راه افزایش فرانشیز است. مثلا امکان دارد فرانشیز را تا 50 درصد افزایش دهد، اما در این جا بیمه‌گذار باید بداند که اگر حادثه‌ای رخ داد 50 درصد خسارت را خودش باید پرداخت کند. در نتیجه آگاهی بیمه‌گذار از شرایط بیمه‌نامه می‌تواند از وقوع مشکلاتی جلوگیری کند.

    کیهان ادامه داد: در بیمه‌های آتش‌سوزی به جز انسان همه چیز را می‌توان بیمه کرد، پس اگر کارخانه‌ای وجود داشته باشد، می‌توان آن کارخانه، انبار و موجودی‌هایش را تحت پوشش بیمه قرار داد.

    وی افزود: همچنین بیمه‌گذاران می‌توانند اجناس فروشگاه خود را بیمه کنند، اما باید بدانند که در صورتی خسارت به آنها تعلق می‌گیرد که حریم آنها شکسته شده باشد. مثلا اگر بیمه‌گذاری کالاهای فروشگاه خود را بیمه کند، اما در فروشگاه را باز بگذارد و خود به بیرون برود و این موضوع سبب سرقت اموال شود، حریم شخص شکسته نشده چرا که خود موارد احتیاطی را رعایت نکرده است. در نتیجه به آن بیمه‌گذار خسارتی تعلق نمی‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو