عصر بازار

مالیات سال ۹۵ بنگاههای کوچک و متوسط بر مبنای خوداظهاری

عصر اعتبار- تقوی نژاد گفت: در سال ۹۵ اظهارنامه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مودیان را بر اساس اظهارات آنها مورد پذیرش قرار دادیم .

مالیات سال ۹۵ بنگاههای کوچک و متوسط بر مبنای خوداظهاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی در نشست خبری وزیر امور اقتصادی با خبرنگاران گفت: در سال 95 اظهارنامه یک میلیون و 700 هزار نفر از مودیان را بر اساس اظهارات آنها مورد پذیرش قرار دادیم.

    وی در ادامه افزود: در سال گذشته نیز مصوب شد که برای سال جاری، مالیات سال 95 بنگاههای کوچک و متوسط را هم بر مبنای خوداظهاری مورد پذیرش قرار دهیم.

    رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: این اعتماد و اینکه فشار مالیاتی از اقشار کم درآمد جامعه کاهش یافت و به سمت وصول مالیات از پردرآمدها و مبارزه با فرار مالیاتی انجام شود، باید گفت که مجموع مالیاتی که از یک میلیون و 700 هزار واحد صنفی اخذ شد 880 هزار میلیارد تومان بود، درحالیکه رقم مالیات دریافتی از هفتاد و هفت نفر، 990 هزار میلیارد تومان بود.

    وی تصریح کرد: 18 فعالیت خدماتی از طریق سازمانها به صورت الکترونیکی انجام می شود و همه پرداختها شفاف است و اعتراضات هم غیرحضوری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی