عصر بازار

رئیس امور مالیاتی شهر تهران:

جلوی فرار مالیاتی باید گرفته شود

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: فشار مالیاتی را نباید برروی مودیان اضافه کرد چرا که با شناسایی مودیان جدید، به حجم فعالیت کتمان شده می‌توان دست یافت و به نوعی جلوی فرار مالیاتی را گرفت.

جلوی فرار مالیاتی باید گرفته شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در اولین جلسه هم‌اندیشی اجرای واحدیابی در سطح ادارات کل که به منظور مطالعه و بررسی موضوعات مربوط به واحدیابی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه مالیات، کانون توجه اساسی در اقتصاد کشور است و روزبه‌روز اهمیت آن بیشتر می‌شود.

    وی ادامه داد: این جلسه به منظور شناسایی مودیان جدید تشکیل یافته و امید است در سال 96 با توجه به برنامه‌های عملیاتی که در حال تدوین است، واحدیابی به‌صورت جدی مدنظر قرارگرفته و به نحو مطلوبی در تمامی ادارات کل به اجرا درآید.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران افزود: چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های پنج‌ساله، مالیات را یک رکن اصلی تأمین درآمد و بودجه کشور می‌داند و روزبه‌روز مالیات، سهم بیشتری را در بودجه به خود اختصاص می‌دهد.

    نوری ادامه داد: در سال گذشته درآمدهای مالیاتی نسبت به درآمد نفت پیشی گرفت و این امر حکایت از این است که توجه به مالیات بیشتر شده و نشان‌دهنده ظرفیت مالیاتی جامعه است که می‌بایست تمرکز برنامه‌ای بیشتری بر روی آن داشته باشیم.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با استراتژیک خواندن امر واحدیابی در سطح سازمان گفت: واحدیابی، رکن اصلی و پایه‌ای وظایف همکاران است که دربرگیرنده شناسایی مودی و حجم فعالیت و درج آن در پرونده مالیاتی مورد توجه در نظام مالیات ستانی است.

    وی از تشکیل کمیته واحدیابی امور مالیاتی شهر و استان تهران سخن گفت و افزود: به دلیل اهمیت و نقش موثر واحدیابی در نظام مالیاتی، کمیته‌ای در ستاد تشکیل شد که ریاست آن به عهده این‌جانب و دبیری آن را معاونت حسابرسی امور مالیاتی شهر و استان تهران به عهده خواهد گرفت و کارگروه‌هایی نیز در ادارات کل تشکیل خواهند شد و روسای اداره نظارت و پیگیری، نقش مهمی را در این کارگروه‌ها به عهده خواهند گرفت.

    نوری در ادامه با اشاره به اهداف و وظایف کمیته و کارگروه‌های آن در ادارات اظهار داشت: تمامی راه‌ها و مکانیسم‌های اجرایی چه مکانیزه و مدرن و چه سنتی برای شناسایی مودیان و حجم فعالیت آن‌ها و اجرای آن‌ها به‌صورت مستمر مدنظر این کمیته و کارگروه‌ها قرار می‌گیرد تا با اتکا به آن، ظرفیت‌های مالیاتی بالقوه تبدیل به بالفعل شود تا تأمین درآمدهای پیش‌بینی‌شده سال 96 و سال‌های بعد از این محل صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو