عصر بازار

بیمه ۳ قلم داروی جدید «ام اس» در ماه‌های آتی

عصر اعتبار- استرس به شکل های مختلف از جمله مسایل اقتصادی، اجتماعی، از دست دادن شغل، شکست در ازدواج و یا امور اجتماعی می تواند به عنوان عاملی برای ایجاد استرس و تشدید بیماری ام.اس دخالت داشته باشد.

بیمه ۳ قلم داروی جدید «ام اس» در ماه‌های آتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا معتمد رییس کمیته علمی انجمن ام.اس ایران با بیان این مطلب و ابراز تاسف از افزایش بیماری ام.اس در کشور گفت: در سال های اخیر مطالعات و آمارها نشان می دهد بیماری ام.اس در حال افزایش است و این مختص به ایران نیست و کشورهای منطقه و همسایه ما هم که جزو کشورهایی بودند که از نظر جغرافی شیوع کمی داشتند در سال های اخیر این بیماری در حال افزایش است.

    وی با تاکید بر اینکه دلیل شیوع بیماری ام.اس مشخص نیست، تصریح کرد: دلیل این مسئله دقیقا مشخص نیست قطعا فاکتورهای مختلفی دخالت دارند ممکن است مسایل آب و هوایی، تغذیه ای و ژنتیکی در آن دخالت داشته باشند ولی فاکتور دقیقی برای علت بیماری و افزایش آن در سال های اخیر وجود ندارد.

    وی با اشاره به آمار شیوع بیماری ام.اس در کشور، عنوان کرد: بر اساس آماری که در انجمن ام.اس ایران وجود دارد به نظر می آید شیوع بیماری در حدود 100 تا 110 نفر در هر 100 هزار نفر باشد و در آمارهای جهانی جزو کشورهای با شیوع متوسط به بالا هستیم. این افزایش شیوع نگران کننده است از آن جهت که طبق آمارهای چند سال قبل ما جزو کشورهایی بودیم که شیوع بیماری پایین بود.

    معتمد خاطر نشان شد: یکی از وظایف انجمن ام.اس ایران، پیگیری و علت یابی این افزایش بیماری است.

    وی که در یک گفت‌وگوی رادیویی سخن می گفت، در خصوص بیماری ام.اس توضیح داد: بیماری ام.اس یک بیماری التهابی بافت سفید مغز است و در واقع جزء بیماری های خود ایمنی است. در بیماری ام.اس عکس العمل سیستم ایمنی علیه بافت سفید مغز و سیستم عصبی است که منجر به یکسری علائم و عوارضی می شود از جمله تاری دید، کاهش قدرت حرکتی، عدم تعادل، سرگیجه، دو بینی و خواب رفتگی اندام ها.

    وی با اشاره به اینکه اکثر داروهای مربوط به بیماران ام.اس تحت پوشش بیمه ای است، خاطر نشان شد: خوشبختانه در ایران سیستم درمانی در قالب داروها جزو پوشش بیمه ای هستند و تنها سه قلم داروی جدید است و با تلاشی که انجمن ام.اس با وزارت بهداشت دارد در ماه های آتی این داروها نیز تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو