عصر بازار

معاون مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد:

سناریوی نهایی استفاده قانون‌مند از مزایای پول‌های مجازی در کشور

عصر اعتبار- معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت: یک سناریو برای مواجهه با بیت کوئین و پول‌های مجازی نهایی شده که به این پدیده از منظر برخورد قانونمند و استفاده از مزایای آن در کشور نگاه می‌کند.

سناریوی نهایی استفاده قانون‌مند از مزایای پول‌های مجازی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل ازفارس,سعید مهدیون معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی از نهایی شدن یک سناریو از 5 سناریوی مواجه با بیت کوئین و پول‌های مجازی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: روح کلی این سناریو مواجهه و برخورد قانونمند با این پدیده برای استفاده از مزایای آن در کشور است.

    وی با تشریح آخرین وضعیت سیاست‌گذاری برای بیت کوئین (پول مجازی) در کشور، ادامه داد: 5 سناریو در جلسات کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی بررسی شد و اعضاء نسبت به یک یا دو سناریو نظر مساعدتری داشتند.

    مهدیون ادامه داد: با تصویب یک سناریو در کمیسیون عالی تنظیم مقررات کار روی این سناریو آغاز شد و به موازات آن کمیسیون  عالی امنیت مرکز ملی فضای مجازی نیز بررسی ابعاد امنیتی این موضوع را آغاز کرد.

    معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت: در کمیسیون عالی تنظیم مقررات ابعاد اقتصادی پول‌های الکترونیکی و در کمیسیون عالی امنیت ابعاد امنیتی این موضوع برسی می‌شود و مقرر شده در جلسه مشترکی نتیجه مطالعات هر دو کمیسیون یکپارچه شود.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به افت و خیزهای یک سال اخیر که با ورود پول‌های دیگر به جمع پول‌های الکترونیکی همراه بود، سناریوی ابتدایی تغییراتی کرد و تکامل یافت.

    وی ادامه داد: مطالعات اقتصادی کمیسیون عالی تنظیم مقررات تقریباً نهایی شده و پس از آماده شدن نتیجه مطالعات کمیسیون عالی امنیت و یکپارچه شدن مطالعات دو کمیسیون احتمالاً دو تا سه ماه برای تهیه پیشنهاد کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی زمان لازم است و پیش‌بینی می‌شود پیشنهاد نهایی حدود سه تا چهار ماه آینده به شورای عالی فضای مجازی ارسال شود.

    وی تأکید کرد:‌ مقررات‌گذاری برای بیت‌کوین و پول‌های الکترونیکی، نیازمند تصویب در شورای عالی فضای مجازی است. زیرا کمیسیون‌های عالی مرکز ملی فضای مجازی در چارچوب مصوبات شورای عالی فضای مجازی اقدام به تصویب دستورالعمل‌ها می‌کنند که از آنجا که در این زمینه تا کنون مقرراتی وجود نداشته وضع مقررات اولیه باید توسط شورا انجام شود.

    مهدیون در پاسخ به اینکه هم اکنون برخی صرافی‌ها تبدیل بیت کوئین به پول فیزیکی را انجام می‌دهند، این اقدام قانونی یا غیرقانونی است،‌ گفت: زمانی که قانون ساکت است بسته به برداشت افراد 2 تعبیر وجود دارد که یک برداشت از سکوت قانون می‌تواند بلامانع بودن موضوع باشد.

    بیت کوین یکی از پول‌های دیجیتالی است که به سرعت در فضای مجازی فراگیر شده‌اند و توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود.

    بیت‌کوین به کاربران امکان می دهد بدون هیچ واسطه‌ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند.

    تراکنش فوری و بدون واسطه، پرداخت جهانی، کارمزد بسیار پایین و بی‌تاثیری تحریم بر بازکردن حساب بیت کوین، از ویژگی‌های این پول است.

    همچنین بیت‌کوین از روش‌هایی از جمله exchange (خرید بیت کوین با سایر ارزها از صرافی‌ها) و درآمد قطره‌ای در ازای مشاهده تبلیغات حاصل می‌شود.

    وب سایت‌هایی نیز وجود دارند که به اعضای خود بیت‌کوین رایگان می‌دهند. عملکرد این وب سایت‌ها عموما مبتنی بر بخت آزمایی است.

    سپس بیت‌کوین می‌تواند با تبدیل به سایر ارزها یا خرید از درگاه بیت کوین فروشگاه‌ها به فضای فیزیکی ورود پیدا ‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو