عصر بازار

مهلت ارسال اظهارنامه های الکترونیکی صاحبان مشاغل غیر قابل تمدید است

عصر اعتبار- مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مهلت ارسال اظهارنامه های الکترونیکی صاحبان مشاغل پایان خرداد ماه می باشد و بر اساس قانون این مهلت قابل تمدید نیست.

مهلت ارسال اظهارنامه های الکترونیکی صاحبان مشاغل غیر قابل تمدید است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, هاشم دینی  با اشاره به اصلاح قانون مالیات های مستقیم که از ابتدای سال 95 در دست اجراست، افزود: از سال گذشته صاحبان مشاغل تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی و اجاره املاک تا پایان تیر برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.
    وی با تاکید بر این که سقف استفاده از معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی در سال 1395، مبلغ 156 میلیون ریال است، یادآورشد: اصناف و صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری، در صورت تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر از این معافیت و تسهیلات قانونی دیگر بهره مند می شوند.
    مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: نسخه اینترنتی اظهارنامه‌ های حقیقی، حقوقی و املاک در پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir در دسترس اصناف و صاحبان مشاغل قرار دارد.
    دینی ضمن بیان اینکه در حال حاضر در حدود 45 هزار پرونده فعال در حوزه های مالیاتی در سطح استان وجود دارد که باید صاحبان مشاغل در خرداد اظهارنامه های خود را ارائه کنند، از مودیان خواست، با توجه به حجم بالای مراجعات، در روزهای ابتدایی ماه، نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کرده و این امر را به روزهای پایانی موکول نکنند.
    وی اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته ضرورتی به تسلیم اظهارنامه به صورت کاغذی به ادارات امور مالیاتی نیست و کد رهگیری دریافتی از سامانه در تاریخ ارسال، به عنوان رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی تلقی می شود.
    مسئول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: همچنین مودیان می توانند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند و بابت تسلیم اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی نیست.
    دینی همچنین دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت های دارای مجوز، دفاتر پست و مشاوران مالیاتی دارای مجوز سازمان امور مالیاتی را مراکز معتبر ارائه خدمات مربوط به تکمیل اظهار نامه اعلام و اضافه کرد: هر شخص می تواند از رایانه شخصی خود نیز حداکثر تا 10 مورد اقدام به تکمیل اظهار نامه کند.
    وی با اشاره به تغییرات جزئی در تکمیل و ارائه اظهارنامه که از امسال اعمال شده است، ابراز کرد: مودیان در صورت برخورد با مشکل در ارائه الکترونیکی اظهارنامه ها سوالات و ابهامات خود را با شماره تلفن مرکز ارتباط مردمی اداره کل به شماره 1526 بدون پیش شماره در میان بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو