عصر بازار

۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی البرز در سال ۹۵

عصر اعتبار- مدیرکل امور مالیاتی استان البرز گفت: وصولی درآمدهای مالیاتی استان در سال ۹۵ ، بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی البرز در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا , سید مجتبی تقوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این میزان مالیات وصولی نسبت به مدت مشابه در سال 94 بیش از 27 درصد رشد داشته که این رشد مالیاتی همراه با رضایتمندی مردم به دلیل شناسایی منابع مالی جدید بوده است.
    وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد درآمدهای استان را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهند اظهار داشت: در مالیات برارزش افزوده نیزدر سال 95 رشد 39 درصدی داشته ایم و بیش از سه هزار و 400 میلیارد ریال در اختیار شهرداری و دهیاری جهت شکوفایی و آبادانی شهرها و روستاها قرار داده شده است.
    تقوی گفت: درسال 95 البزر تنها استان کشور بود که به عنوان پایلوت شناسایی منابع جدید با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی با توجه به رشد جمعیت بالا در البرز، رشد شهرنشینی و رشد شهرنشینی در استان شناخته شد.
    وی ادامه داد: با این پایلوت که با موفقیت کامل در البرز اجرایی شد بیش از یک هزار و 400 منبع جدید مالیاتی در استان و بیش از 300 هزار منبع جدید در سراسر کشور مورد شناسایی قرار گرفت.
    مدیر کل امور مالیاتی البرز در ادامه به شناسایی فعالان اقتصادی در فضاهای مجازی اشاره و تصریح کرد: از اقدامات در سال 95 و 96 شناسایی فعالان اقتصادی در فضای مجای و رسیدگی به پرونده های مالی آنها است.
    تقوی نژاد در ادامه به تسلیم اظهار نامه های مالیاتی اشاره و گفت: آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی، اصناف و مشاغل 31 خرداد جاری و اشخاص حقوقی و شرکت نیز 31 تیرماه و این زمان قابل تمدید نیست.
    وی با بیان اینکه استان البرز در منطقه 2 کشور و در بین استان های مازندران، گیلان و گلستان قرار داد گفت: در میان این استان ها ، البرز از نظر تامین درآمدهای مالیاتی رتبه اول منطقه و کشور را دارا است.
    وی به برنامه های آینده اداره کل امور مالیاتی البرز اشاره و افزود: با هدف برون سپاری در ماههای آینده ، مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی واگذار می شود.
    وی به میزان نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 96 اشاره و افزود: بیش از سه هزار و 400 میلیارد ریال در اختیار شهرداری های استان قرار دادیم که از این ملبغ حدود 50 درصد در اختیار شهرداری کرج قرار گرفته است.
    مدیر کل امور مالیاتی ادامه داد: درآمد شهرداری ها در طی دو ماهه ابتدای سال 96 بیش از 510 میلیارد ریال بوده این در حالی است که این میزان در مدت مشابه در سال گذشته 372 میلیارد ریال بوده که رشد 37 درصدی را داشته است.
    تقوی نژاد گفت: در سال 95 و 96 معافیت های مالیاتی خوبی در اختیار واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی قرار داده شده و در بخش صادرات و محصولات کشاورزی 100 درصد اعمال معافیت داشته ایم در مورد کالاهای اساسی مردم مانند نان، گوشت، قند، حبوبات، کتاب و تحریر مطبوعات انواع دارو , فرش دستبافت از پردخت مالیات معاف هستند.
    مدیر کل امور مالیاتی البرز به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار داشت: در سال 95 به منظور اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مساعدت های گسترده ای در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی قرار داده شد و بخشودگی جرایم مالیاتی به مبلغ بیش از 700 میلیارد ریال واحدهای تولیدی وصنعتی وتقسیط بدهی ها را اجرا کرده ایم.
    تقوی در ادامه با اشاره با اینکه درآمدهای مالیاتی درآمدهای پاک و با رعایت عدالت هستند گفت: 20 هزار میلیارد ریال مالیات و عوارض از مودیان مالیاتی البرز در سال 95 از مردم اخذ شده و این درآمدها باید برای مردم ملموس باشند و مردم باید بدانند که این پولی که از آنان گرفته می شود در کجاها هزینه می شود.
    وی افزود: شهرداران اطلاعات بیشتری از این که این مالیات ها در کجاها هزینه می شود باید ارائه بدهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو