عصر بازار

فعالان گردشگری خواستار اصلاح نظام مالیاتی

عصر اعتبار- حوزه گردشگری همانند سایر حوزه‌های اقتصادی مطالباتی از دولت آینده برای رشد و توسعه هر چه بهتر خود دارد که توجه به آنها اقتصاد کشور را از مزایای این صنعت منتفع می‌سازد.

فعالان گردشگری خواستار اصلاح نظام مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، حوزه گردشگری همانند سایر حوزه‌های اقتصادی مطالباتی از دولت آینده برای رشد و توسعه هر چه بهتر خود دارد که توجه به آنها را لازم و ضروری می‌داند.

    درخواست‌های به حقی که در صورت اجرا می‌تواند اشتغال را به اقتصاد کشور هدیه کند و راهی باشد برای تزریق نقدینگی به شرایط رکود کشور.

    محمد کاوه کارشناس گردشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص فعالیت دولت یازدهم در حوزه گردشگری گفت: در ابتدا با یک رویکرد مناسب شاهد افزایش ورود تورهای خارجی به داخل ایران بودیم که با گذشت زمان و به دلیل نبود برنامه مشخص این مقدار کاهش یافت که نتیجه آن را از آمار ورود گردشگران خارجی به کشور می‌توانیم احساس کنیم.

    وی در ادامه افزود: برای افزایش آمار ورود گردشگران خارجی به دو گروه برنامه بلند مدت و کوتاه مدت نیاز است که بحث تجهیز زیرساخت‌ها، افزایش تعداد هتل‌های بین‌المللی در دسته برنامه‌های بلند مدت قرار می‌گیرد و نوسازی ناوگان ریلی، افزایش تعداد اتوبوس‌های لوکس برای تردد گردشگران خارجی و موارد مشابه در گروه اقدامات کوتاه مدت جای می‌گیرد.

    این کارشناس گردشگری عنوان کرد: دولت دوازدهم با پرداخت یارانه‌های مناسب به فعالان حوزه گردشگری می‌تواند در رونق این صنعت سبز گام مناسب بردارد که در نهایت کشور را از درآمد حاصل از آن و اشتغال ایجاد شده منتفع سازد.

    کاوه در ادامه به گردشگری سلامت و ورزشی اشاره و بیان کرد: ایران پتانسیل بالایی در گردشگری این حوزه‌ها دارد که باید با سرمایه‌گذاری این نقاط بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

    در ادامه احمد اصغری رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران در خصوص مطالبات بخش خصوصی از دولت دوازدهم گفت: در شرایط فعلی ما خواستار پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات و حمایت از طرح ارائه شده به مجلس در راستای رونق فضای کسب و کار و تولید و اشتغال هستیم.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت دوازدهم باید تلاش نماید تا با تنوع‌بخشی به محصولات و بازارهای گردشگری و کالاهای صادارتی غیرنفتی از رقبا عقب نماند، بیان کرد: تبلیغات سازمان‌یافته، تمرکز و تلاش‌ برای معرفی پتانسیل‌ها و ویژگی‌ها و ظرفیت‌های ایران به جهانیان یکی از راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به دولت آینده است.

    اصغری عنوان کرد: ساماندهی نظام بودجه در پیشرفت اهداف و برنامه‌ها با بهره‌گیری از نظرات بخش خصوصی کشور، ارائه بسته‌های حمایتی مالی و تسهیلات بانکی کم‌بهره به فعالان حوزه گردشگری، حل مشکلات زیرساختی و تسریع در انجام تکالیف قانونی از دیگر مطالبات این بخش به حساب می‌آید.

    رئیس کمسیون گردشگری اتاق ایران بیان کرد: دولت آینده برای حمایت جدی از بخش خصوصی باید به دنبال فراهم کردن شرایط ورود سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری باشد و موانع موجود را از میان بر دارد.

    وی توسعه جذب نیروی متخصص و تحصیلکرده در صنعت گردشگری را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اقدام جدی در خصوص توسعه منابع انسانی و جذب نیروی متخصص و تحصیلکرده در صنعت گردشگری به بازار رو به رشد این صنعت در کشور کمک خواهد کرد.

    اصغری در پایان خواستار اصلاح نظام مالیاتی شد و گفت: اقدام جدی در اصلاح نظام مالیاتی و ایجاد معافیت‌های کافی و جذاب برای فعالان صنعت گردشگری و سایر مشاغل بسیار تاثیر گذار است و بی‌تردید در نظر گرفتن تخفیفات مالیاتی موجب ورود صاحبان سرمایه به کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو