عصر بازار

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

جزئیات تازه از مالیات مشاغل خودرویی

عصر اعتبار- معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، از تعیین مالیات مقطوع برای عملکرد سال ۱۳۹۵ صاحبان مشاغل خودرو خبر داد.

جزئیات تازه از مالیات مشاغل خودرویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، نادر جنتی گفت:این دسته از مؤدیان در صورت بهره مندی از دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و پرداخت مالیات مقطوع، تکلیفی به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند.
    وی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ آن به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور عنوان کرد: مالکان مشاغل خودرویی از جمله صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین آلات راه سازی و صنعتی، مطابق جداول تنظیم شده و با رعایت گروه بندی استان‌ها مکلف به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده تا پایان خرداد 1396 هستند.
    وی افزود: صاحبان مشاغل یاد شده که می‌خواهند از این دستورالعمل بهره‌مند شوند تکلیفی جهت تسلیم اظهار نامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آیین نامه ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال 1395 ندارند و باید مالیات مقطوع را تا پایان خرداد سال 1396 پرداخت کنند.
    وی افزود: در غیر این صورت صاحبان مشاغل مذکور که خواستار بهره مندی از این دستورالعمل و پرداخت مالیات مقطوع نیستند جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی سالانه و جریمه نشدن، ملزم به ارائه اظهار نامه مالیاتی تا پایان خرداد هستند.
    وی تصریح کرد: مالیات عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل با توجه به امکانات و شاخص‌های مؤثر و به لحاظ وضع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز شرایط جوی و تقسیم بندی استان‌های کشور به پنج گروه، با اعمال ضرایب جدول گروه بندی استان ها، به صورت مقطوع تعیین شده است.
    معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مؤدیانی که در سال 1395 به صورت کامل فعالیت نداشته اند، مالیات آن‌ها بر اساس مدت کارکرد، قطعی می‌شود، گفت: مالیات صاحبان سایر وسایط نقلیه که در جداول تعیین شده قید نشده است، باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق تا 31 خرداد اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی