عصر بازار

صاحبان مشاغل خودرو تکلیفی به ارایه اظهارنامه مالیاتی ندارند

عصر اعتبار- معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغل خودرو تکلیفی به ارایه اظهارنامه مالیاتی ندارند.

صاحبان مشاغل خودرو تکلیفی به ارایه اظهارنامه مالیاتی ندارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی از تعیین مالیات مقطوع برای عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرو خبر داد و گفت: این دسته از مودیان در صورت بهره مندی از دستورالعمل تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم و پرداخت مالیات مقطوع، تکلیفی به ارایه اظهارنامه مالیاتی ندارند.
    وی گفت: مالکان مشاغل خودرویی از جمله صاحبان وسایل نقلیه مسافری، باری، ماشین آلات راهسازی و صنعتی، مطابق جداول تنظیم شده و با رعایت گروه بندی استان ها مکلف به پرداخت مالیات مقطوع تعیین شده تا پایان خردادماه 1396 هستند.
    وی افزود: صاحبان مشاغل یاد شده که می خواهند از این دستورالعمل بهره مند شوند، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اسناد و مدارک موضوع آیین نامه ماده 95 قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال 1395 ندارند و باید مالیات مقطوع را تا پایان خردادماه سال 1396 پرداخت کنند.
    وی ادامه داد، در غیر اینصورت صاحبان مشاغل مذکور که خواستار بهره مندی از این دستورالعمل و پرداخت مالیات مقطوع نیستند، جهت بهره مندی از معافیت مالیاتی سالانه و عدم تعلق جریمه، ملزم به ارایه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه هستند.
    وی تصریح کرد: مالیات عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی موضوع این دستورالعمل، با توجه به امکانات و شاخص های موثر و به لحاظ وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز شرایط جوی و تقسیم بندی استان های کشور به پنج گروه، با اعمال ضرایب جدول گروه بندی استان ها، به صورت مقطوع تعیین شده است.
    معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مودیانی که در سال 1395 به صورت کامل فعالیت نداشته اند، مالیات آنها براساس مدت کارکرد قطعی می شود،گفت: مالیات صاحبان سایر وسایط نقلیه که در جداول تعیین شده قید نشده است، باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق تا 31 خردادماه اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو