عصر بازار

ارتقای ایمنی حساب مشتریان با ورود دو مرحله ای به سامانه بام

عصر اعتبار- با هدف افزایش امنیت استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران(بام) و پیش گیری از سوء استفاده های احتمالی از کد کاربری و رمز ورود کاربران،قابلیت ها و امکانات مناسبی در این سامانه در نظر گرفته شده است.

ارتقای ایمنی حساب مشتریان با ورود دو مرحله ای به سامانه بام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در راستای بهبود امنیت استفاده از سامانه بام، کاربران می توانند از روش ورود دو مرحله ای استفاده کنند.
    برای استفاده از این روش ابتدا کاربر باید به فعال سازی ورود دومرحله ای در سامانه بام بپردازد.با راه اندازی این قابلیت این امکان به وجود می آید که حتی در صورت افشای نام کاربری و کلمه عبور، از دسترسی افراد غیر مجاز به سامانه بام جلوگیری شود.
    برای استفاده از این قابلیت، کاربر سامانه بام ابتدا باید از طریق گزینه "تنظیمات ورود به سیستم" نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کند.
    با این کار کدی یک بار مصرف از طریق پیامک برای وی ارسال می شود.با وارد نمودن کد مربوطه کاربر می تواند وارد سایت سامانه بام شود.
    قابل ذکر است چنانچه به هر دلیلی کاربر امکان دریافت پیامک را نداشته باشد، می تواند با نصب نرم افزار پیام رسان "بله" بر روی تلفن همراه خود پیام های سامانه"بام"را دریافت نماید.
    در صورتی که مشتری تمایل داشته باشد می تواند با مراجعه به شعبه درخواست فعال سازی یا عدم فعال سازی ورود دو مرحله ای را ارائه دهد و متصدی، با ارائه فرم مربوطه و اخذ مشخصات و امضای مشتری نسبت به انجام درخواست وی اقدام خواهد کرد.
    برای ارتقای ایمنی سامانه"بام" ترتیبی اتخاذ شده است تا با معرفی تلفن همراه مشتری به سرویس ساپتا، ورود کاربر به سامانه "بام" از طریق ارسال پیغام به وی اطلاع داده شود .
    با این کار در صورتی که کاربر احساس کند ورود به حساب کاربری از ناحیه وی نبوده است می تواند بلافاصله با ارسال یک پیامک به شماره تلفن مربوطه کد کاربری خود را غیر فعال سازد و از این طریق از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری کند.
    همچنین این عملیات از طریق مراجعه حضوری مشتری به شعب و ارائه درخواست غیر فعال سازی شناسه کاربری در سامانه "بام" امکان پذیر است.
    کاربر می تواند در صورت غیر فعال سازی شناسه کاربری خود، بلافاصله با انتخاب گزینه بانکداری اینترنتی"بام" در سایت بانک و انتخاب گزینه فعال سازی مجدد، نسبت به فعال سازی کد کاربری خود اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی